ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Su Kirliliği ve Etkileri BİY572 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Suyun genel özelliklerini su kalitesine etki eden etmenleri tanımlayabilir
    2-Canlı yaşamı için suyun önemini su ortamlarını tanıyabilir
    3-Su kalitesini belirlemede kullanılan temel parametreler hakkında bilgi sahibi olabilir
    4-Kirlenmenin su ekosistemlerine ve sulardaki canlı organizmalara etkileri hakkında bilgi sahibi olabilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2022448
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012222
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Suyun genel özellikleri, su kalitesine etki eden etmenleri
    2 Su ve canlılar için suyun önemi, su ortamlarının yapısı
    3 Su kirliliği nedir? Su kirliliğinin sınıflandırılması
    4 Kirlilik ve çevre ilişkisi, suları kirleten kaynaklar
    5 Su kirliliğinin nedenleri ve çeşitleri
    6 Su kirliliğinin çeşitleri (atık su kirliliği, asılı madde kirliliği, asit yağmurları vb.)
    7 Su ekosistemlerinde su kirliliği, nedenleri ve çeşitleri
    8 Su ekosistemlerinde su kirliliği çeşitleri (plankton kirliliği, mikrobiyal kirlenme, deterjan kirliliği, pestisit kirliliği, ağır metal kirliliği, petrol kirliliği vb.)
    9 Su kirliliğinin sucul canlılara etkisi
    10 Su kirliliğinin belirlenmesi ve izlenmesi
    11 Akarsu ve göl kirliliği, ötrifikasyon
    12 Su, canlı ve çevre ilişkisi
    13 Su kirliliğinin önlenmesi ve su kaynaklarının korunması
    14 Değerlendirme ve tartışma; Türkiye?de su kirliliğine karşı doğal kaynakların korunmasına yönelik sorunlar ve çözüm önerileri
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Yrd. Doç. Dr. Bekir CENGİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar -
    Yardımcı Kitap 1. Egemen, Ö., 2006. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınlar: 14, Bornova-İzmir 2. Tuncay, H., 1994. Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınlar: 512, Bornova-İzmir 3. Akman, Y., Ketenoğlu, O., Evren, H., Kurt, L., Düzenli, S., 2000. Çevre Kirliliği (Çevre Biyolojisi), Palme Yayıncılık, Ankara,. 4. Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları No: 1196, Ankara
    Dersin Amacı Su kirliliğinin su ekosistemine etkisi hakkında mesleki bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlar
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 3
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 1
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 3
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 3
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 3
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 1
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 3
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 3
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 3
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 1
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster