Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yaban Hayatı, Yaban hayatı Ekolojisi, Yaban Hayatı İşletmeciliği, Yaban Hayatı İzlemesi, Yaban Hayatı Koruması kavramlarını bu kavramlar arasındaki farkı ve ilişkileri ve ilgili diğer kavramlar
|
K1
|
2
|
Yaban hatayı çalışmalarının tarihsel gelişimi ve Türkiye`deki durumu
|
K1
|
3
|
Yaban Hayatı Ekolojisi- Yaban hayatı çalışmalarında gerek duyulan bilgiler İlgili bilimdalları ve uzmanlıklar
|
K1
|
4
|
Yaban Hayatı Çeşitleri ve yaban hayatı uygulamaları
|
K1
|
5
|
Yaban hayatı sahalarında habitat ve tür tespiti çalışmaları örnekleme metotları, doğrudan ve dolaylı tespit metotları,
|
K1
|
6
|
Yaban hayatı sahalarında popülasyon dinamiği, kapasite tespiti kapasite aşımı ve kontrolü çalışmaları
|
K1
|
7
|
Yaban hayatı koruma statüleri, Yaban hayatı geliştirme ve koruma sahaları, Uluslararası ve ulusal yaban hayatı sahaları karşılaştırmalaları
|
K1
|
8
|
Yaban hayatı tespiti, korunması, izlenmesi, yönetimi ve işletmeciliği ile ilgili yasal düzenlemeler, yönetmelikler ve mevzuatlar
|
K1
|
9
|
Yaban Hayatı sahalarında olumsuz etkileyen faaliyetler, habitat tahribi; karayolları ve trafik, tarımsal faaliyetler, bilinçsiz ve kontrolsüz avcılık, ormancılık faaliyetleri vb.,
|
K1
|
10
|
Yaban hayatının ekonomik önemi, yaban hayatının pozitif değerleri, yaban hayatı işletmeciliği, yaban hayatı fotoğrafçılığı, ekoturizm, avlaklar vb.,
|
K1
|
11
|
Yaban hayatı sahalarında önemli habitat ve türlerin belirlenmesi, Koruma biyolojisi, habitat ve tür koruma çalışmaları
|
K1
|
12
|
Yaban hayatı sahalarında kurulan işletmelerle ilgili habitat ve türlerle ilgili ekolojik değerlendirme çalışmaları, tehditlerin belirlenmesi ve çözüm önerilerinin sunulması
|
K1
|
13
|
Türkiye`de yaban hayatı algısı, eğitimleri, ilgili kurumlar mesleki durumu
|
K1
|
14
|
Güncel yaban hayatı konuları, örnek bilimsel yayınlar, projeler, uluslararası ve ulusal haberler
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tarkan Yorulmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Krausman, R., Cain JW., 2013. Wildlife Management and Conservation: Contemporary Principles and Practices. Johns Hopkins University Press.
Dönmez, A. Dönmez E., 2012.Koruma Biyolojisi Beşinci Baskı. Hacettepe Ün.v. Yayınları. Ankara 603 sy
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin yaban hayatı ekoloji ve yönetimi hakkındaki bilgisini derinleştirmek, yaban hayatı sahalarında habitat ve tür tespitleri yapilmesini, teori ve uygulamaları hakkında fikir üretebilme ve çalışmaları yönetebilme becerisi sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Yaban hayatı ekolojisi ile ilgili kavramlar, tarihsel süreç, yaban hayatı uygulamaları, yaban hayatı çalışmalarındaki metotlar, yönetmelikler, insanlar ve yaban hayatı ilişkisi,
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
1
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
-
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
3
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
2
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
3
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
2
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
-
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
3
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
2
|