Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Moleküler mikrobiyolojinin tanımı ve çalışma alanları
|
K1-BÖLÜM-1
|
2
|
Mutasyonlar
|
K1-BÖLÜM-4
|
3
|
Moleküler teşhiste temel prensipler ve teknikler 1
|
K2-BÖLÜM-1
|
4
|
Moleküler teşhiste temel prensipler ve teknikler 2
|
K2-BÖLÜM-1
|
5
|
Bakterilerin moleküler biyolojisi
|
K1-BÖLÜM-3
|
6
|
Bakterilerin moleküler teşhisi
|
K2-BÖLÜM-2
|
7
|
Arkelerin moleküler biyolojisi
|
K1-BÖLÜM-4
|
8
|
Arkelerin moleküler teşhisi
|
K2-BÖLÜM-2
|
9
|
Fungal patojenlerin moleküler biyolojisi
|
K2-BÖLÜM-2
|
10
|
Fungal patojenlerin moleküler teşhisi
|
K2-BÖLÜM-2
|
11
|
Parazitik protozoaların moleküler biyolojisi
|
K2-BÖLÜM-2
|
12
|
Parazitik protozoaların moleküler teşhisi
|
K2-BÖLÜM-2
|
13
|
Virusların moleküler biyolojisi
|
K1-BÖLÜM-4
|
14
|
Virusların moleküler teşhisi
|
K2-BÖLÜM-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Seçil AKILLI ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Madigan, M.T., Martinko, J.M., Stahl, D.A., Clark, D.P. (2010): Brock Biology of Microorganisms, 13th Edition, Pearson Education.
K2. Persing, D.H., Fred, T.C., Tang Y.W., Nolte, F.S., Hayden, R.T., Belkum, A.V. (2010) Molecular Microbiology: Diagnostic Principles and Practice 2nd Edition.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu derste öğrencilere bakteri, arke, fungal patojenler ve virusların genetik yapısı ve moleküler teşhis yöntemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Moleküler mikrobiyolojinin tanımı ve çalışma alanları; Mutasyonlar; Moleküler teşhiste temel prensipler ve teknikler 1; Moleküler teşhiste temel prensipler ve teknikler 2; Bakterilerin moleküler biyolojisi; Bakterilerin moleküler teşhisi; Arkelerin moleküler biyolojisi; Arkelerin moleküler teşhisi; Fungal patojenlerin moleküler biyolojisi; Fungal patojenlerin moleküler teşhisi; Parazitik protozoaların moleküler biyolojisi; Parazitik protozoaların moleküler teşhisi; Virusların moleküler biyolojisi; Virusların moleküler teşhisi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
4
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
4
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
3
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
4
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
4
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
1
|