Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yarasalar- giriş, ilgili kavramlar, tarihçe
|
K1-Böllüm 1, K2-Bölüm1
|
2
|
Yarasaların yaşam döngüsü, vücut yapıları, evrimi ve taksonomisi
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Yarasaların tür çeşitliliği
|
K1-Bölüm 3
|
4
|
Yarasalarda uçma özellikleri,
|
K2-Bölüm 2
|
5
|
Ekolokasyon, yarasa detektörüleri
|
K1-Bölüm 4
|
6
|
Besinleri ve beslenme davranışları
|
K1-Bölüm 5, K2-Bölüm 3
|
7
|
Yıllık döngüsü
|
K1-Bölüm 2,K2-Bölüm 2
|
8
|
Torpor hibernasyon
|
K1-Bölüm 2,K2-Bölüm 2
|
9
|
Sosyal, üreme ve aile içi davranış
|
K1-Bölüm 2,K2-Bölüm 2
|
10
|
Yarasa habitatları
|
K1-Bölüm 3,K2-Bölüm 2
|
11
|
Türkiye yarasaları-1
|
K1-Bölüm 6,K2-Bölüm 4
|
12
|
Türkiye yarasaları-2
|
K1-Bölüm 6,K2-Bölüm 4
|
13
|
İnsanlarla ilşkileri ve krounma durumları
|
K1-Bölüm 4,K2-Bölüm 3
|
14
|
Türkiyede yarasa uygulamaları
|
Mevcut çalışmalar
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tarkan Yorulmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Dietz, C., Helversen, O., Nill, D., 2009. Bats of britain, europe and northwest africa. London. 1-390.
K2-Nowak, M.R. 1994. Walker`s Bats of the World. The Johns Hopkins Ün.v. Press. London, 1-287
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yarasaların biyolojileri ve ekosistemdeki rolleri, yaşama alanları ve davranışlarının karşılaştırmalı olarak öğretimi. Yarasaların Türkiye`deki ve Dünya`daki durumları, yarasa sistematiği, arazi çalışmalarının metodolojisinin uygulama örnekleriyle birlikte irdelenmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Yarasalarla ilgili temel kavramlar, biyolojileri ve ekolojileri, insanlarla olan ilişkileri ve çalışma konuları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
1
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
2
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
-
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
-
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
-
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
-
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
2
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
-
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|