ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yarasa Biyolojisi ve Ekolojisi BİY576 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yarasalarla ilgili temel kavramları özetler
    2-Yarasaların biyoloji ve ekolojik özelliklerini kavrar
    3-Türkiyede bulunan yarasa türlerini özetler
    4-Yarasaların ekolojik rollarini ve insanlarla olan ilişkilerini tartışır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler2012525
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Yarasalar- giriş, ilgili kavramlar, tarihçe K1-Böllüm 1, K2-Bölüm1
    2 Yarasaların yaşam döngüsü, vücut yapıları, evrimi ve taksonomisi K1-Bölüm 2
    3 Yarasaların tür çeşitliliği K1-Bölüm 3
    4 Yarasalarda uçma özellikleri, K2-Bölüm 2
    5 Ekolokasyon, yarasa detektörüleri K1-Bölüm 4
    6 Besinleri ve beslenme davranışları K1-Bölüm 5, K2-Bölüm 3
    7 Yıllık döngüsü K1-Bölüm 2,K2-Bölüm 2
    8 Torpor hibernasyon K1-Bölüm 2,K2-Bölüm 2
    9 Sosyal, üreme ve aile içi davranış K1-Bölüm 2,K2-Bölüm 2
    10 Yarasa habitatları K1-Bölüm 3,K2-Bölüm 2
    11 Türkiye yarasaları-1 K1-Bölüm 6,K2-Bölüm 4
    12 Türkiye yarasaları-2 K1-Bölüm 6,K2-Bölüm 4
    13 İnsanlarla ilşkileri ve krounma durumları K1-Bölüm 4,K2-Bölüm 3
    14 Türkiyede yarasa uygulamaları Mevcut çalışmalar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tarkan Yorulmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Dietz, C., Helversen, O., Nill, D., 2009. Bats of britain, europe and northwest africa. London. 1-390. K2-Nowak, M.R. 1994. Walker`s Bats of the World. The Johns Hopkins Ün.v. Press. London, 1-287
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yarasaların biyolojileri ve ekosistemdeki rolleri, yaşama alanları ve davranışlarının karşılaştırmalı olarak öğretimi. Yarasaların Türkiye`deki ve Dünya`daki durumları, yarasa sistematiği, arazi çalışmalarının metodolojisinin uygulama örnekleriyle birlikte irdelenmesi.
    Dersin İçeriği Yarasalarla ilgili temel kavramlar, biyolojileri ve ekolojileri, insanlarla olan ilişkileri ve çalışma konuları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 1
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 2
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. -
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. -
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 4
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. -
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. -
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 3
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 2
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 3
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster