Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İşlevsel Genomiğe Giriş
|
|
2
|
Gen Klonlama ve DNA Analizi Uygulamalarının Biyoteknolojide Kullanımı
|
|
3
|
Biyoteknoloji İşçileri Olarak Bakteriler
|
|
4
|
Ökaryotik Hücrenin Temel Genetiği
|
|
5
|
Transkriptom kavramı
|
|
6
|
Genetik Araştırmalarında Transkriptom
|
|
7
|
Genetiği Değiştirilmiş Bitkiler
|
|
8
|
Genetik Mühendisliği
|
|
9
|
Gen Klonlama ve DNA Analizi Neden Önemlidir
|
|
10
|
Gen Klonlama İçin Vektörler: Plazmit ve Bakteriyofajlar
|
|
11
|
DNA`nın Canlı Hücreye Transferi
|
|
12
|
Gen Klonlama ve DNA Analizi Uygulamalarının Araştırmalarda Kullanımı
|
|
13
|
Öğrenci Araştırma Sunumları 1
|
|
14
|
Öğrenci Araştırma Sunumları 2
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Mine TÜRKTAŞ ERKEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Gen Klonlama ve DNA Analizi Giriş T.A. BROWN Nobel yayınları ISBN : 978-605-395-234-3 (Çevirmen : Fevzi Bardakçı)(Orijinali: GENE CLONING AND DNA ANALYSIS An Introduction T.A. BROWN Faculty of Life Sciences University of Manchester Sixth Edition. ISBN 978-1-4051-8173.
|
Yardımcı Kitap
|
Applications of Genomics and Proteomics for Analysis of Bacterial Biological Warfare Agents (Nato Science) Delvecchio, V. Kr?méry. ISBN-10: 1586033433
|
Dersin Amacı
|
Genetik mühendisliğinin temelinin öğrenilmesi ve öğrencinin işlevsel genomik araştırmalarına yön vermesi amaçlanmaktadır. Ders süresince katılımcı ve interaktif konu paylaşımı hedeflenmektedir. Öğrenci sunum ve ödevleriyle yeni gelişmeler ve temel kavramların işlenmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
İşlevsel Genomiğe Giriş
Gen Klonlama ve DNA Analizi Uygulamalarının Biyoteknolojide Kullanımı
Biyoteknoloji İşçileri Olarak Bakteriler
Ökaryotik Hücrenin Temel Genetiği
Transkriptom kavramı
Genetik Araştırmalarında Transkriptom
Genetiği Değiştirilmiş Bitkiler
Genetik Mühendisliği
Gen Klonlama ve DNA Analizi Neden Önemlidir
Gen Klonlama İçin Vektörler: Plazmit ve Bakteriyofajlar
DNA`nın Canlı Hücreye Transferi
Gen Klonlama ve DNA Analizi Uygulamalarının Araştırmalarda Kullanımı
Öğrenci araştırma sunumları 1
Öğrenci araştırma sunumları 2
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
5
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
5
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
4
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
4
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
5
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
-
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
5
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
2
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
2
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
4
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
4
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
-
|