ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Balarısı ve Hastalıkları BİY580 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arı yetiştiriciliği ve sorunları kavrar.
    2-Kovan muayenesini tanımlar.
    3-Arı hastalıklarında teşhis ve korunma yöntemlerini açıklar.
    4-Kovanda tekniğine uygun inceleme yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler1021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje1012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Arıcılık Tarihi
    2 Bal arısı morfolojisi ve biyolojisi
    3 Arıcılık terimleri; Arıcılık malzemeleri, kovanların bakım, muayene ve yönetim sorunları
    4 Bal arılarının bakteriyel hastalıkları; Amerikan yavru çürüklüğü
    5 Bal arılarının bakteriyel hastalıkları; Avrupa yavru çürüklüğü ve diğer bakteriyel hastalıklar
    6 Bal arılarının viral hastalıkları; Torba çürüklüğü ve diğer viral hastalıklar
    7 Bal arılarının mantar hastalıkları (Taş ve Kireç hastalıkları)
    8 Ektoparazitler
    9 Ektoparazitler: Varroa
    10 Trakea akarı (Acarapis woodi)
    11 Diğer artropod parazitler
    12 Bal arısı protozoonları
    13 Arı ve Kovan zararlıları (Petek güvesi, karınca, ayı,)
    14 Balarısı hastalıkları laboratuar tanısı ve örnek alma
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Özcan ÖZKAN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Özcan Özkan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Aydın, L., Doğanay, A. (2017). Bal Arısı Yetiştiriciliği - Ürünleri ? Hastalıkları. Dora Basım Yayın. Bursa. I. Baskı. 470s. ISBN 9752447042 2. Kösoğlu, M., Yücel, B., Saner, G., Doğaroğlu, M. (2008). Türkiye arıcılığının güncel durum analizi. Hasad Dergisi, 281: 52-61. 3. Özcan, E.S. (2014) Balarısının uzun tarihinden kısa notlar. Bilim Teknik Dergisi. 47: 64-67. 4. Zeybek, H. (1991) : Arısı Hastalıkları ve Zararlıları.Etlik Hayvan Hast. Araş.Enst.
    Yardımcı Kitap 1. Korkmaz, A. (2013). Anlaşılabilir arıcılık. Samsun Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü. 330s. 2. Aldemir, O.S, Eren, H. (2008). Bal Arısı Hastalıkları ve Zararlıları, ADÜ. Ders Notları.
    Dersin Amacı Arıcılık sektöründe çalışabilecek ve eğitim verebilecek sağlık personeli yetiştirmektir.
    Dersin İçeriği Arıcılık Tarihi Bal arısı morfolojisi ve biyolojisi Arıcılık terimleri; Arıcılık malzemeleri, kovanların bakım ve yönetimi Bal arılarının bakteriyel hastalıkları; Amerikan yavru çürüklüğü Bal arılarının bakteriyel hastalıkları; Avrupa yavru çürüklüğü ve diğer bakteriyel hastalıklar Bal arılarının viral hastalıkları; Torba çürüklüğü ve diğer viral hastalıklar Bal arılarının mantar hastalıkları (Taş ve Kireç hastalıkları) Ektoparazitler: Varroa Trakea akarı (Acarapis woodi) Diğer artropod parazitler Bal arısı protozoonları Arı ve Kovan zararlıları (Petek güvesi, karınca, ayı,) Balarısı hastalıkları laboratuar tanısı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 2
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 3
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 2
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 4
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. 3
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 4
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 3
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 2
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 3
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 3
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 2
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. 4
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster