Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Arıcılık Tarihi
|
|
2
|
Bal arısı morfolojisi ve biyolojisi
|
|
3
|
Arıcılık terimleri; Arıcılık malzemeleri, kovanların bakım, muayene ve yönetim sorunları
|
|
4
|
Bal arılarının bakteriyel hastalıkları; Amerikan yavru çürüklüğü
|
|
5
|
Bal arılarının bakteriyel hastalıkları; Avrupa yavru çürüklüğü ve diğer bakteriyel hastalıklar
|
|
6
|
Bal arılarının viral hastalıkları; Torba çürüklüğü ve diğer viral hastalıklar
|
|
7
|
Bal arılarının mantar hastalıkları (Taş ve Kireç hastalıkları)
|
|
8
|
Ektoparazitler
|
|
9
|
Ektoparazitler: Varroa
|
|
10
|
Trakea akarı (Acarapis woodi)
|
|
11
|
Diğer artropod parazitler
|
|
12
|
Bal arısı protozoonları
|
|
13
|
Arı ve Kovan zararlıları (Petek güvesi, karınca, ayı,)
|
|
14
|
Balarısı hastalıkları laboratuar tanısı ve örnek alma
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Özcan ÖZKAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Özcan Özkan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Aydın, L., Doğanay, A. (2017). Bal Arısı Yetiştiriciliği - Ürünleri ? Hastalıkları. Dora Basım Yayın. Bursa. I. Baskı. 470s. ISBN 9752447042
2. Kösoğlu, M., Yücel, B., Saner, G., Doğaroğlu, M. (2008). Türkiye arıcılığının güncel durum analizi. Hasad Dergisi, 281: 52-61.
3. Özcan, E.S. (2014) Balarısının uzun tarihinden kısa notlar. Bilim Teknik Dergisi. 47: 64-67.
4. Zeybek, H. (1991) : Arısı Hastalıkları ve Zararlıları.Etlik Hayvan Hast. Araş.Enst.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Korkmaz, A. (2013). Anlaşılabilir arıcılık. Samsun Gıda Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğü. 330s.
2. Aldemir, O.S, Eren, H. (2008). Bal Arısı Hastalıkları ve Zararlıları, ADÜ. Ders Notları.
|
Dersin Amacı
|
Arıcılık sektöründe çalışabilecek ve eğitim verebilecek sağlık personeli yetiştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Arıcılık Tarihi
Bal arısı morfolojisi ve biyolojisi
Arıcılık terimleri; Arıcılık malzemeleri, kovanların bakım ve yönetimi
Bal arılarının bakteriyel hastalıkları; Amerikan yavru çürüklüğü
Bal arılarının bakteriyel hastalıkları; Avrupa yavru çürüklüğü ve diğer bakteriyel hastalıklar
Bal arılarının viral hastalıkları; Torba çürüklüğü ve diğer viral hastalıklar
Bal arılarının mantar hastalıkları (Taş ve Kireç hastalıkları)
Ektoparazitler: Varroa
Trakea akarı (Acarapis woodi)
Diğer artropod parazitler
Bal arısı protozoonları
Arı ve Kovan zararlıları (Petek güvesi, karınca, ayı,)
Balarısı hastalıkları laboratuar tanısı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
2
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
3
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
3
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
2
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
3
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
4
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
3
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
2
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
3
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
3
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
2
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
4
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
4
|