ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Entomoloji BİY582 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Böceklerin biyoçeşitlilikteki önemini ve koruma için yapılması gerekenleri açıklar.
    2-Böceklerin iç ve dış anatomik yapısını açıklar.
    3-Böceklerde üst taksonları morfolojik özellikleri ile birlikte tanımlar.
    4-Böceklerin monofiletik gruplarını ve sınıflandırmadaki önemini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0339
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Böceklerin Önemi, Çeşitliliği ve Korunması K1 Bölüm 1
    2 Dış Anatomi K1 Bölüm 2
    3 İç Anatomi ve Fizyoloji K1 Bölüm 2 YK1 Bölüm 2
    4 Duyu Sistemleri ve Davranış, Üreme K1 Bölüm 3 YK 1 Bölüm 2
    5 Böcek Gelişimi ve Yaşam Devreleri K1 Bölüm 4 YK1 Bölüm 5
    6 Böcek Sistematiği: Filogeni ve Sınıflandırma K1 Bölüm 5 YK1 Bölüm 7
    7 Böcek Biyocoğrafyası ve Evrimi K1 Bölüm 5 YK1 Bölüm 8
    8 Yerde Yaşayan Böcekler, Sucul Böcekler YK3 Bölüm 2
    9 Böcekler ve Bitkiler YK3 Bölüm 2
    10 Böcek Toplulukları, Böcek Predasyonu ve Parazitlik YK2 Bölüm 3
    11 Böcek Savunması YK2 Bölüm 3
    12 Böceklerle Mücadele YK2 Bölüm 3
    13 Entomolojide Metotlar: Toplama, Koruma, Kuratörlük ve Tanımlama K1 Bölüm 7
    14 Tıbbi ve Veterinerlik Entomolojisi K1 Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi İlkay Çorak Öcal
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr İlkay Çorak Öcal

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ders Notu
    Yardımcı Kitap YK1. Gullan P.J. and P.S. Cranston 2005.The Insects. Third Edition Blackwell Publishing, YK2. Gillott C. 2005.Entomology. Third Edition Springer, YK3. Demirsoy A. 1998 .Yaşamın Temel Kuralları.941sayfa.
    Dersin Amacı Sistematik entomolojinin prensip ve metodlarını tanımlamak; böcek morfolojisi ve böcek çeşitliliği arasındaki ilişkiyi anlamak, böceklerin habitat tercihlerini ve bu habitatlara uyum süreçlerini tanımlamak, temel böcek gruplarının morfoloji, ekoloji ve evrimleri hakkındaki güncel bilgileri edinmek, böcek koleksiyonlarının oluşturulmasında kullanılan metodları öğrenmek, müze materyalinin hazırlanması, organizasyonu ve tanılanmasıyla ilgili deneyim kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Sistematik entomoloji ve böcek morfolojisi hakkında genel bilgiler, sistematik entomolojinin genel prensipleri, entomolojik nomenklatür, filogenetik analiz ve sınıflandırmada kullanılan metodlar, temel böcek gruplarının genel morfolojileri ve anahtarı, taksonomik karakterler, ekolojileri, habitatları ve evrimleri, fosil kayıtlar, jeolojik yaş ve biyocoğrafyaları, Aile gruplarının filogenetik ilişkileri ve sınıflandırmaları, çalışılması gereken öncelikli alanlar ve gelecek çalışmalar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 4
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. -
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. -
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. -
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. -
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 4
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. -
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. -
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. -
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 5
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. -
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster