Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Böceklerin Önemi, Çeşitliliği ve Korunması
|
|
2
|
Dış Anatomi
|
|
3
|
İç Anatomi ve Fizyoloji
|
|
4
|
Duyu Sistemleri ve Davranış, Üreme
|
|
5
|
Böcek Gelişimi ve Yaşam Devreleri
|
|
6
|
Böcek Sistematiği: Filogeni ve Sınıflandırma
|
|
7
|
Böcek Biyocoğrafyası ve Evrimi
|
|
8
|
Yerde Yaşayan Böcekler, Sucul Böcekler
|
|
9
|
Böcekler ve Bitkiler
|
|
10
|
Böcek Toplulukları, Böcek Predasyonu ve Parazitlik
|
|
11
|
Böcek Savunması
|
|
12
|
Böceklerle Mücadele
|
|
13
|
Entomolojide Metotlar: Toplama, Koruma, Kuratörlük ve Tanımlama
|
|
14
|
Tıbbi ve Veterinerlik Entomolojisi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi İlkay Çorak Öcal
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. İlkay Çorak Öcal
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Gullan P.J. and P.S. Cranston 2005.The Insects. Third Edition Blackwell Publishing,
Gillott C. 2005.Entomology. Third Edition Springer,
|
Yardımcı Kitap
|
Demirsoy A. 1998 .Yaşamın Temel Kuralları.941sayfa.
|
Dersin Amacı
|
Sistematik entomolojinin prensip ve metodlarını tanımlamak; böcek morfolojisi ve böcek çeşitliliği arasındaki ilişkiyi anlamak, böceklerin habitat tercihlerini ve bu habitatlara uyum süreçlerini tanımlamak, temel böcek gruplarının morfoloji, ekoloji ve evrimleri hakkındaki güncel bilgileri edinmek, böcek koleksiyonlarının oluşturulmasında kullanılan metodları öğrenmek, müze materyalinin hazırlanması, organizasyonu ve tanılanmasıyla ilgili deneyim kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Sistematik entomoloji ve böcek morfolojisi hakkında genel bilgiler, sistematik entomolojinin genel prensipleri, entomolojik nomenklatür, filogenetik analiz ve sınıflandırmada kullanılan metodlar, temel böcek gruplarının genel morfolojileri ve anahtarı, taksonomik karakterler, ekolojileri, habitatları ve evrimleri, fosil kayıtlar, jeolojik yaş ve biyocoğrafyaları, Aile gruplarının filogenetik ilişkileri ve sınıflandırmaları, çalışılması gereken öncelikli alanlar ve gelecek çalışmalar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
|
4
|
2
|
Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
|
4
|
3
|
Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
|
3
|
4
|
Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer.
|
3
|
5
|
Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
6
|
Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır.
|
4
|
7
|
Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
|
4
|
8
|
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar.
|
3
|
9
|
Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
4
|
10
|
Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
3
|
11
|
Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
4
|
12
|
Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
4
|
13
|
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır.
|
3
|
14
|
Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır.
|
4
|
15
|
Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar.
|
4
|