ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri Biyoistatistik BİY587 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tanımlayıcı istatistikleri yorumlar
    2-Karşılaştığı sorunların çözümü için hipotez kurar.
    3-Elde edilen verileri analiz ederek sonuçlarını yorumlar.
    4-Değişkenler arasında ilişki kurarak bu ilişkiyi yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2011818
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel İstatistiksel Kavramlar; istatistik, biyoistatistik, biyoistatistiğin kullanım alanları, evren, örneklem, istatistik, parametre, veri, değişken, veri tipleri, vb. Ders notu
    2 Tanımlayıcı İstatistikler: Merkezi Eğilim, Konum, Dağılım Ölçüleri Ders notu
    3 Örnekleme Ders notu
    4 Örnekleme Dağılımları ve Güven Aralıkları Ders notu
    5 Bazı önemli kesikli istatistiksel dağılımlar Ders notu
    6 Bazı önemli sürekli istatistiksel dağılımlar Ders notu
    7 Hipotez testleri Ders notu
    8 Biyoloji alanında elde edilen veriler için parametrik testler Ders notu
    9 Varyans Analizi (ANOVA) Ders notu
    10 Biyoloji alanında elde edilen veriler için parametrik olmayan testler (Mann-Whitney U Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Kruskal Wallis) Ders notu
    11 İlişki ölçüleri: Pearson korelasyon katsayısı, Spearman korelasyon katsayısı, Phi, Cramer V, Eta, vb. katsayılar. Ders notu
    12 Regresyon Analizi Ders notu
    13 Korelasyon Analizi Ders notu
    14 Biyolojik Denemelerin Değerlendirilmesi (Probit ve Lojit Analizi) Ders notu
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Tuba Koç
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Campbell, M. J. Ve Machin, D. (1995). Medical Statistics. Farklı Kaynaklardan derlenmiş ders notları
    Yardımcı Kitap - Özdamar, K. (2001). SPSS ile Biyoistatistik. Eskişehir: Kaan Kitabevi, 343-360. - Sümbüllüoğlu, K., & Sümbüllüoğlu, V. (2007). Biyoistatistik, 12.Baskı, Hatipoğlu Yayıncılık, Ankara - Hugill, M. (1990). Advanced Statistics, London: Collins Educational. - Chase, W. and Bown, F. (1996). General Statistics. 2nd Ed. New York: Wiley. - Bülbül, S. E. (2001). Çözümsel İstatistik. İstanbul: Alfa Yayınevi. - Köksal, B. A. (1985). İstatistik Analiz Metodları. 3. Baskı. İstanbul: Çağlayan Basımevi.
    Dersin Amacı Biyoistatistiğin temel prensiplerini ve yöntemlerini öğretmek, biyoloji alanında çalışan araştırıcıların genelde kullandıkları yöntemlerin bilgisayar uygulamalı olarak çözümünü yapmalarını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Biyoistatistik ve Biyoistatistik ile ilgili temel kavramların açıklanması,Biyoloji alanında elde edilen verilerin sayısal özetlenmesi, merkezi ölçü istatistikleri hesabı ve kullanımı, Değişkenlik ölçü istatistiklerinin hesaplanması, Örnekleme ve Örnekleme Dağılımları, Biyoloji alanında yürütülmesi planlanan araştırmalar için hipotez kurmak, hata tiplerini, testin gücünü tanımlamak, Biyoloji alanında elde edilen veriler için parametrik testler, Varyans Analizi (ANOVA), Biyoloji alanında elde edilen veriler için parametrik olmayan testler, Regresyon Analizi, Korelasyon Analizi, Biyolojik Denemelerin Değerlendirilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 3
    2 Biyoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
    3 Biyoloji alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle birleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. 4
    4 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak analiz eder, çözüm yöntemi üretir, verileri değerlendirerek problemi çözer. 4
    5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı olası problemlere karşı çözüme yönelik yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 3
    6 Biyoloji alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği kazanır. -
    7 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını takip edebilir ayrıca kendi çalışmalarını alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır. 2
    8 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren standartları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve gerektiğinde bu standartları geliştirecek yönde katkı yapar. 2
    9 Bir yabancı dili kullanarak biyoloji alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 2
    10 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir. 4
    11 Biyoloji alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir. 2
    12 Biyoloji alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. 4
    13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis ederek kazanılan bilgi ve becerileri disiplinler arası takım çalışmalarında karşılaşılabilecek olası problemlere çözüm üretmede kullanır. 3
    14 Biyoloji uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern cihazları kullanır ve bu konudaki bilgilerini aktarır. -
    15 Biyoloji alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar. 2
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster