Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel nükleer özellikler
|
|
2
|
Parçacık tespiti, İyonizasyon dedektörleri, Geiger-Müller Sayaçları
|
|
3
|
Sintilasyon dedektörleri, Uçuş zamanı
|
|
4
|
Çerenkov dedektörleri, Yarı-iletken dedektörler
|
|
5
|
Hızlandırıcılar, Elektrostatik hızlandırıcılar
|
|
6
|
Rezonans hızlandırıcılar, Siklotron, Lineer hızlandırıcılar
|
|
7
|
Faz kararlılığı, Güçlü odaklama, Çarpışan ışınlar
|
|
8
|
Temel parçacıklar ve özellikleri
|
|
9
|
Quantum sayıları, Baryon ve Lepton sayısı, Gariplik, İzospin
|
|
10
|
Spinlerin belirlenmesi, Kuantum sayılarının çiğnenmesi
|
|
11
|
Standart modelin formülasyonu, Kuarklar ve Leptonlar
|
|
12
|
Mesonların ve Baryonların Kuark içeriği
|
|
13
|
Renklerin gerekliliği, Mezonların Kuark modeli
|
|
14
|
Ayar bozonları, QCD, Kuark-Gluon plazma
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlyas İNCİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Anabilim Dalı Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
1.Das, A. and Ferbel, T. 2003. Introduction to Nuclear and Particle Physics, World Scientific, London.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Martin, B. 2009. Nuclear and Particle Physics, A John Wiley and Sons, UK.
|
Dersin Amacı
|
Parçacık fiziği hakkında detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Parçacık tespit etme yöntemlerini öğrenebilme, Temel parçacıklar hakkında bilgi sahibi olabilme, Standart modeli öğrenebilme, Parçacık hızlandırma yöntemlerini kavrayabilme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
4
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
4
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
4
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
5
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
2
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
4
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
4
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
5
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
4
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
4
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
5
|