ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sembolik Programlama FİZ523 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fortran programını öğrenebilir.
    2-Mathematica programını öğrenebilir.
    3- İhtiyacı olan programı yazabilir.
    4-Temel bilgilerini diğer sembolik programlarda kullanabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler3041040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje012525
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   189
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,3 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel kavramlar, veri tipleri
    2 İşlemler ve mantıksal tanımlar
    3 Hassasiyet, iç fonksiyonlar, giriş-çıkış ve format tanımları
    4 Kontrol yapısı, branşlar
    5 Döngüler, akış şeması
    6 Subroutinler, dış fonksiyonlar
    7 Özgün program yazımı
    8 Ara Sınav
    9 Mathematica?nın temel özellikleri, sayısal ve sembolik hesaplama
    10 Değişkenleri ve fonksiyonları tanımlama
    11 Liste oluşturma, farklı listelerle çalışma
    12 İterasyon fonksiyonları, kullanıcı-tanımlı fonksiyonlar, program yazma
    13 Döngüler, akış kontrolü
    14 Grafik çizimi ve görseller
    15 Özgün program yazımı
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Koordinatorü Doç. Dr. İlyas İNCİ
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr İlyas İnci

    Ders Yardımcıları Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
    Kaynaklar 1.Fortran 90 Manual, Rice University, Houston. 2.http://www.owlnet.rice.edu/~ceng303/manuals/fortran/,
    Yardımcı Kitap 1.Wellin, P., Kamin, S. and Gaylord, R. 2005. An Introduction to Programming with Mathematica, Cambridge University Press, Cambridge.
    Döküman -
    Dersin Amacı Fortran ve Mathematica programları hakkında genel bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
    Dersin İçeriği Fortran programını öğrenebilme, Mathematica programını öğrenebilme, İhtiyacı olan programı yazabilme, Temel bilgilerini diğer sembolik programlarda kullanabilme.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme. 4
    2 Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme. 4
    3 Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma. 4
    4 Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme. 5
    5 Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme. 2
    6 Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme. 3
    7 Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme. 4
    8 Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme. 4
    9 Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme. 4
    10 Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma. 5
    11 Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster