Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. İlyas İnci
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Torrence, B. F., & Torrence, E. A. (2019). The Student`s Introduction Mathematica and The Wolfram Language. Cambridge University Press, Cambridge.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Her türlü matematiksel işlemi sembolik olarak yapabilecek bir program öğrenmelerini sağlamak.
|
Dersin İçeriği
|
Mathematica kurulumu, Fonksiyon tanımlama, Grafik çizimi, Denklem çözme, Diferansiyel ve integral hesabı, Matrisler, Lineer denklem sistemleri çözme, Program yazma, üç boyutlu grafik çizme
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
3
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
-
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
-
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
4
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
-
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
4
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
5
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
-
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
-
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
-
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
4
|