Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Moleküler modellemede temel kavramlar-1
|
K1. S:1-24
|
2
|
Moleküler modellemede temel kavramlar-2
|
K1. S:1-24
|
3
|
Moleküler mekanik modeller-1
|
K1. S:165-240
|
4
|
Moleküler mekanik modeller-2
|
K1. S:165-240
|
5
|
Hartree-Fock metodu
|
K1. S:51-65
|
6
|
Temel setler-1
|
K1. S:65-74
|
7
|
Temel setler-2
|
K1. S:65-74
|
8
|
Yarı deneysel(Semiemprical) metotlar-1
|
K1. S:87-105
|
9
|
Yarı deneysel(Semiemprical) metotlar-2
|
K1. S:87-105
|
10
|
Geometrik optimizasyon
|
K2. S:498-506
|
11
|
Yoğunluk fonksiyonu teorisi(DFT)-1
|
K1. S:108-160
|
12
|
Yoğunluk fonksiyonu teorisi(DFT)-2
|
K1. S:108-160
|
13
|
Kuantum kimyasal metotların karşılaştırılması
|
K2. S:594-605
|
14
|
Moleküler Modellemenin geleceği
|
K2. S:605-608
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Hamit ALYAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Leach, A. R. (2001). Molecular Modelling.(2. Baskı) Pearson, England.
K2.Levıine I.N. (1991). Kuantum Kimyası.(4. Baskı) Pearson, Prentice-Hall, New Jersey.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Jensen, F. (1999). Introduction to computational chemistry, John Wiley and Sons, England.
|
Dersin Amacı
|
Moleküler özellikler ile ilgili teorik hesaplamalar yapabilme becerisini kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Moleküler Modelleme prensiplerini kavrar ve ayırt edebilme, Moleküler modelleme prensiplerinin atom ve moleküllere uygulamasını yapabilme, Atomlar ve moleküller arasındai ilişkiyi klasik ve kuantum mekaniksel olarak ifade edebilme, Teorik hesaplamalar yapan paket programları kullanabilme, Disiplinlerarası araştırma guruplarında etkin bir şekilde çalışabilme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
4
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
-
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
-
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
5
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
-
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
-
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
4
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
-
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
-
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
-
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
-
|