Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dielektrik ve ferroelektrikler
|
|
2
|
Dielektrik ve ferroelektrikler
|
|
3
|
Diamagnetizma ve paramagnetizma
|
|
4
|
Diamagnetizma ve paramagnetizma
|
|
5
|
Ferromgnetizma ve antiferromagnetizma
|
|
6
|
Ferromgnetizma ve antiferromagnetizma
|
|
7
|
Ferromanyetik ve antiferromanyetik rezonans
|
|
8
|
Plazmon, polariton ve polaronlar
|
|
9
|
Plazmon, polariton ve polaronlar
|
|
10
|
Plazmon, polariton ve polaronlar
|
|
11
|
Elektron-elektron ve elektron-fonon etkileşimi
|
|
12
|
Elektron-elektron ve elektron-fonon etkileşimi
|
|
13
|
Optik süreçler ve eksitonlar
|
|
14
|
Amorf katılar
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Halit ALTUNTAŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Halit Altuntaş
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
1.Kittel, C. 2004. Introduction to Solid State Physics, Wiley, New York.
|
Yardımcı Kitap
|
1.Karaoğlu, B. 1996. Katıhal Fiziğine Giriş , Güven Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Metaller, yalıtkanlar, yarıiletkenler ve süperiletkenler hakkında ileri düzeyde teorik ve deneysel çalışmalar yapabilecek seviyeye getirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Dielektrik sabiti ve polarizabilite tanımlarını ifade edebilir ve yorumlayabilme, Ferroelektrik kavramını ifade edebilme, Diamagnetik ve paramagnetik maddelerin özelliklerini ayrıntılı bir şekilde inceleyabilme, Plazmon ve polariton tanımlarını tartışıp yorumlayabilme, Elektron ? elektron etkileşmesini ve elektron ? fonon etkileşmesini (polaron) karşılaştırarak tartışabilme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
4
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
4
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
4
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
4
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
2
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
1
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
3
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
4
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
4
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
5
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
2
|