Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
NMR`ın spektroskopideki yeri
|
|
2
|
Bloch denklemlerinin değişik rf-alanları için çözümleri
|
|
3
|
Bloch denklemlerinin değişik rf-alanları için çözümleri
|
|
4
|
Larmor presesyon teorisi ve rezonans olayı
|
|
5
|
RF-enerji soğrulması ve dispersiyonu
|
|
6
|
RF-enerji soğrulması ve dispersiyonu
|
|
7
|
NMR-çizgi şekilleri ve yarıgenişlikler
|
|
8
|
NMR?da Kramers-Kronig denklemlerinin türetilmesi
|
|
9
|
NMR-parametre hesapları
|
|
10
|
NMR-parametre hesapları
|
|
11
|
Spin-örgü ve spin-spin durulma mekanizmaları
|
|
12
|
Spin-örgü ve spin-spin durulma mekanizmaları
|
|
13
|
NMR görüntüleme teknikleri
|
|
14
|
NMR görüntüleme teknikleri
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Hamit ALYAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
1. Jackman, L. 1975. Dynamic Nuclear Magnetic Resonance Spectroscopy, Academic Press,Inc.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Balcı, M. 2004. Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi, ODTU Yayıncılık, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Nükleer manyetik rezonans (NMR) spektroskopisinin prensiplerini, NMR spektrumlarının yorumlanmasını ve NMR ın uygulama alanlarının öğretilmesi
|
Dersin İçeriği
|
NMR`ın spektroskopideki yeri; Bloch denklemlerinin değişik rf-alanları için çözümleri; Larmor presesyon teorisi ve rezonans olayı; RF-enerji soğrulması ve dispersiyonu; NMR-çizgi şekilleri ve yarıgenişlikler; NMR?da Kramers-Kronig denklemlerinin türetilmesi; NMR-parametre hesapları; Spin-örgü ve spin-spin durulma mekanizmaları; NMR görüntüleme teknikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
4
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
2
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
3
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
4
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
3
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
1
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
3
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
1
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
1
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
5
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
3
|