Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ab Initio Moleküler Dinamiğin Kristal ve amorf yapılara uygulaması
|
|
2
|
Basınç kontrol teknikleri( Anderson ve Parinello-Rahman metodu)
|
|
3
|
Yarı deneysel metotlar
|
|
4
|
Siesta metot
|
|
5
|
Durum yoğunluğu
|
|
6
|
Yerel yoğunluk v e Genelleştirilmiş Gradyent (LDA, GGA) yaklaşımları
|
|
7
|
Basınca bağlı faz dönüşümleri
|
|
8
|
II. tür faz geçişleri
|
|
9
|
I. tür faz geçişleri
|
|
10
|
Faz geçiş basıncının bulunması
|
|
11
|
Gibbs serbest enerji hesaplamaları
|
|
12
|
Elektronik özellikler (Band yapılarının hesaplanması)
|
|
13
|
Optik özellikler (kırılma indisi, soğurma katsayısı ve sönüm katsayılarının bulunması)
|
|
14
|
Metodun Farklı yapılara uygulanması
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Sebahaddin ALPTEKİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Böümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
1. Sholl, D., Steckel, J. A. 2009. Density Functional Theory: A Practical Introduction, John Wiley and Sons, New Jersey.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Atkins, P. W. 1997. Molecular Quantum Mechanics, Oxford University Press, Oxford.
2. Jensen, F. 2007. Introduction to Computational Chemistry, John Wiley and Sons, England.
|
Dersin Amacı
|
Bilgisayar programlarının fizikteki problemlerin çözümünde yardımcı olması.
|
Dersin İçeriği
|
Ab Initio Moleküler Dinamiğin Kristal ve amorf yapılara uygulaması; Basınç kontrol teknikleri( Anderson ve Parinello-Rahman metodu); Yarı deneysel metotlar; Siesta metot; Durum yoğunluğu; Yerel yoğunluk v e Genelleştirilmiş Gradyent (LDA, GGA) yaklaşımları; Basınca bağlı faz dönüşümleri; II. tür faz geçişleri; I. tür faz geçişleri; Faz geçiş basıncının bulunması; Gibbs serbest enerji hesaplamaları; Elektronik özellikler (Band yapılarının hesaplanması); Optik özellikler (kırılma indisi, soğurma katsayısı ve sönüm katsayılarının bulunması); Metodun Farklı yapılara uygulanması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
4
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
4
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
3
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
3
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
3
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
4
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
2
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
3
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
4
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
2
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
5
|