Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel Kavramlar
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Nanoteknolojinin 5000 yıllık tarihi
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Nanoteknolojinin fiziksel temelleri
|
K1-Bölüm-1
|
4
|
Elektriksel özelliklerin boyutta bağılı değişimi
|
K2-Bölüm-1
|
5
|
Optik özelliklerin boyuta bağlı değişimi
|
K2-Bölüm-1
|
6
|
Manyetik özelliklerin boyuta bağlı değişimi
|
K2-Bölüm-2
|
7
|
Isıl özelliklerin boyuta bağlı değişimi
|
K2-Bölüm-2
|
8
|
Kimyasal reaktivitetenin boyuta bağlı değişimi
|
K1-Bölüm-2
|
9
|
Nanoyapıları hazırlam teknikleri
|
K1-Bölüm-3
|
10
|
Nanomalzeme analizi
|
YK1-Bölüm-1
|
11
|
STM ve AFM çalışma ilkeleri ve özellikleri
|
K2-Bölüm-2
|
12
|
TEM ve SEM çalışma ilkeleri ve özellikleri
|
K2-Bölüm-3
|
13
|
Nanoteknolojinin günümüz ekonomisindeki yeri ve geleceği
|
K2-Bölüm-3
|
14
|
Nanomalzeme üretimi
|
YK1-Bölüm-2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi İlker KARA
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. İlker Kara
|
Ders Yardımcıları
|
Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
|
Kaynaklar
|
K1.Ratner, M., Ratner, D. (2002). Nanotechnology: A Gentle Introduction to the Next Big Idea, Prentice Hall.
K2.Allhoff, F., Lin, P., Moore D. (2010). What Is Nanotechnology and Why Does It Matter? John Wiley & Sons Ltd.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Pradeep T. (2008). Nano: The Essentials, McGraw-Hill Professional.
|
Dersin Amacı
|
Nanoteknolojinin önemini ve nanoteknolojiyi nasıl kullanılacağının öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
1. Nanoboytun ne olduğunu anlar.
2. Boyut küçüldükçe fiziksel özelliklerin nasıl değiştiğini öğrenir.
3. Nanomalzeme hazırlama ve karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi edinir.
4. Boyuta bağlı gözlenen yeni özelliklerin uygulama alanlarını öğrenir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans bilgilerini lisansüstü aşamasında verimli bir biçimde kullanabilme.
|
-
|
2
|
Çalışma alanı ile ilgili literatür taraması yapabilme.
|
-
|
3
|
Literatürde yer alan kaynakları okuma, anlama ve yorumlama yeterliliğine sahip olma.
|
-
|
4
|
Fizik bilgisini, alanıyla ilgili çalışmalarda karşılaşacağı problemlere uygulayabilme.
|
-
|
5
|
Çalışma alanı ile ilgili deneysel sistemleri kullanabilme ve gerektiğinde tasarlayabilme.
|
-
|
6
|
Disiplin içi ve disiplinler arası çalışma yapabilme.
|
-
|
7
|
Çalışma alanı ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilme ve gerektiğinde program yazılımı yapabilme.
|
-
|
8
|
Çalışmasıyla ilgili makale yazabilme ve bilimsel toplantılarda sunabilme.
|
-
|
9
|
Uluslararası bilim insanları ile iletişim kurarak fikir alış-verişi yapabilecek düzeyde yabancı dil bilme.
|
-
|
10
|
Mesleki ve bilimsel etik bilincine sahip olma.
|
-
|
11
|
Bireysel çalışma yeteneğine sahip olma, gerektiğinde inisiyatif alabilme.
|
-
|