Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sıcak İklim tahıllarının botanik özellikleri ve tahılların genel özellikleri
|
K1-K2 ve D1-D2
|
2
|
Sıcak iklim tahıllarının Dünyada ve Türkiyedeki ekonomik önemi
|
K1-K2 ve D1-D2
|
3
|
Sıcak iklim tahıllarının ışık ve sıcaklık istekleri
|
K1-K2 ve D1-D2
|
4
|
Sıcak iklim tahıllarının nem ve toprak istekleri
|
K1-K2 ve D1-D2
|
5
|
Sıcak iklim tahıllarının morfolojisi ve fizyolojisi, sıcak iklim tahıllarında tane ve yapısı
|
K1-K2 ve D1-D2
|
6
|
Sıcak iklim tahıllarında kök ve kardeşlenme, toprak üstü organları
|
K1-K2 ve D1-D2
|
7
|
Sıcak iklim tahıllarında çiçek ve çiçeklenme, döllenme
|
K1-K2 ve D1-D2
|
8
|
Olum dönemleri ve hasat
|
K1-K2 ve D1-D2
|
9
|
Sıcak iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalite faktörleri
|
K1-K2 ve D1-D2
|
10
|
Sıcak iklim tahıllarının depolanması ve depolama prensipleri
|
K1-K2 ve D1-D2
|
11
|
Çeltik ve darı yetiştiriciliği
|
K1-K2 ve D1-D2
|
12
|
Mısır ve sorgum yetiştiriciliği, yeni çeşitler ve gelişmeler
|
K1-K2 ve D1-D2
|
13
|
Sıcak iklim tahılları yetiştiriciliğinde yeni teknolojiler-I
|
K1-K2 ve D1-D2
|
14
|
Sıcak iklim tahılları yetiştiriciliğinde yeni teknolojiler-II
|
K1-K2 ve D1-D2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Alpaslan Kuşvuran
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Alpaslan Kuşvuran
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ekrem KÜN Tahıllar-II Sıcak İklim Tahılları A.Ü. Ziraat Fak. Yayınları. Ankara.
K2. Tarla Bitkileri Prof. Dr. H. Hüseyin Geçit, Prof. Dr. Özer Kolsarıcı, Prof. Dr. C.Yaşar Çiftçi. A.Ü. Ziraat Fak. Yayınları. Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
D1. Dersin sorumlu öğretim üyesine ait ders notları.
D2. Konu hakkında yayınlanmış güncel bilgi ve makaleler.
|
Dersin Amacı
|
Yeni teknolojik gelişmeler ışığında sıcak iklim tahıllarını yetiştiriciliği ve ıslahı konusunda bilgi kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Sıcak iklim tahıllarının botanik özellikleri ve tahıllar hakkında genel bilgilendirme, sıcak iklim tahıllarının Dünyada ve Türkiyedeki ekonomik önemi, sıcak iklim tahıllarının ışık ve sıcaklık istekleri, sıcak iklim tahıllarının nem ve toprak istekleri, sıcak iklim tahıllarının morfolojisi ve fizyolojisi, sıcak iklim tahıllarında tane ve yapısı, sıcak iklim tahıllarında kök ve kardeşlenme, toprak üstü organları, sıcak iklim tahıllarında çiçek ve çiçeklenme, döllenme, olum dönemleri ve hasat, sıcak iklim tahıllarının standardizasyonu ve kalite faktörleri, sıcak iklim tahıllarının depolanması ve depolama prensipleri, çeltik ve darı yetiştiriciliği, mısır ve sorgum yetiştiriciliği, yeni çeşitler ve gelişmeler¸ sıcak iklim tahılları yetiştiriciliğine yeni teknolojiler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
2
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
3
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
3
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
2
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
4
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|