Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sürdürülebilir bitkisel üretim yaklaşımının tarihsel gelişimi ve temel kavramlar
|
|
2
|
Tarım ve doğal kaynaklar: Su, toprak ve hava faktörü
|
|
3
|
Sürdürülebilir bitkisel üretim modelleri
|
|
4
|
Sürdürülebilir bitkisel üretimde toprak kalitesini arttırmaya yönelik uygulamalar
|
|
5
|
Bitkilerde hastalık kavramı ve hastalık gelişimini etkileyen faktörler
|
|
6
|
Sürdürülebilir bitkisel üretimde pasif ve aktif bitki hastalık mücadele ilkeleri
|
|
7
|
Sürdürülebilir bitkisel üretimde pasif fungal bitki hastalık mücadele yöntemleri
|
|
8
|
Sürdürülebilir bitkisel üretimde pasif bakteriyel bitki hastalık mücadele yöntemleri
|
|
9
|
Sürdürülebilir bitkisel üretimde aktif fungal fitopatojen mücadele yöntemleri
|
|
10
|
Sürdürülebilir bitkisel üretimde aktif bakteriyel fitopatojen mücadele yöntemleri
|
|
11
|
Sürdürülebilir bitkisel üretimde toprak kökenli fitopatojenler ile mücadele yöntemleri
|
|
12
|
Sürdürülebilir bitkisel üretimde yeşil aksam fitopatojenleri ile mücadele yöntemleri
|
|
13
|
Sürdürülebilir bitkisel üretimde yumuşak doku fitopatojenleri ile mücadele yöntemleri
|
|
14
|
Sürdürülebilir bitkisel üretimde ekonomik, sosyal ve politik konular: Arazi kullanımı, gıda güvenliği
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
3
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
3
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
3
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
3
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
3
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
3
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
3
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
3
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
3
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
3
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
3
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
3
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
3
|