Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Yrd.Doç.Dr. Deniz BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Bloch S., Excel for Engineers and Scientists, Wiley, 2003.
2. Kiusalaas J., Numerical Methods in Engineering with MATLAB, Cambridge University Press, 2009.
3. Bayin S.S., Essentials of Mathematical Methods in Science and Engineering, Wiley, 2008.
4. Lyhevski E.E., Engineering and Scientific Computations Using MATLAB, Wiley, 2003.
5. Hahn B.D., Valentine D., Essential MATLAB for Engineers and Scientists, Academic Press, 2013.
6. Marques de Sá J.P., Applied Statistics Using SPSS, STATISTICA, MATLAB and R, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Problemlerin analiz edilmesi ve çözümlerin tasarlanması becerisi kazandırılması, Deneysel verilerin değerlendirilmesi, değişkenler arasındaki ilişkinin analiz edilmesi, doğrusal ve doğrusal olmayan ilişki modellerinin geliştirilmesi ve eğri uydurma becerisi kazandırılması. Sayısal integrasyon ve türev uygulamaları becerisi kazandırılması.
|
Dersin İçeriği
|
Bilgisayar uygulamaları, Sayısal çözümleme, veri inceleme, veri sunumu, Excel, Origin, MATLAB uygulamaları, ödevler,yapay zeka uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
5
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
5
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
5
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
5
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
3
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
2
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
5
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
5
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
4
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
3
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
3
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
3
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
3
|