Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Büyüme ve gelişmeye etki eden çevresel faktörler
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
Bitki besin maddeleri
|
K1-Bölüm 1
|
3
|
Bitkiler için azotun önemi
|
K1-Bölüm 1
|
4
|
Azot döngüsü ve azot kaynakları
|
K2-Bölüm 2
|
5
|
Biyolojik azot fiksasyonunun önemi
|
K2-Bölüm 2
|
6
|
Biyolojik azot fiksasyonunun gruplandırılması ve örneklerin verilmesi
|
K2-Bölüm 3
|
7
|
Simbiyotik azot fiksasyonunda baklagillerin tanıtılması
|
K2-Bölüm 4
|
8
|
Biyolojik azot fiksasyonuna etki eden faktörler
|
K2-Bölüm 4
|
9
|
Rhizobium- baklagil ortak yaşamı
|
K2-Bölüm 4
|
10
|
Baklagillerde aşılamanın önemi
|
K2-Bölüm 5
|
11
|
Aşılamada uyulması gereken ilkeler
|
K2-Bölüm 5
|
12
|
İnokulant türleri
|
K2-Bölüm 5
|
13
|
Aşılama yöntemleri
|
K2-Bölüm 5
|
14
|
Biyolojik azot fiksasyonunu artıracak kültürel önlemler
|
K2-Bölüm 5
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Ebru DERELLİ TÜFEKÇİ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Derelli Tüfekçi
|
Ders Yardımcıları
|
---
|
Kaynaklar
|
K1. Şehirali, S. (1988). Yemeklik Dane Baklagiller. A.Ü. Zir. Fak. Yay., No 1089.
K2. Akçin, A. (1988). Yemeklik Dane Baklagiller. S. Ü. Zir. Fak. Yay. No: 8, Konya.
|
Yardımcı Kitap
|
---
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, biyolojik azot fiksasyonu hakkında genel, tarım sistemlerinde simbiyotik azot fiksasyonu, Rhizobium bakterisi, baklagil inokulasyonu ve denemelerle ilgili bilgiler vermektir.
|
Dersin İçeriği
|
Biyolojik azot fiksasyonu, önemi, baklagiller, aşılama
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
3
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
3
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
3
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|