Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Suyun önemi, sulama suyu kalitesi ve tuzluluk ile ilgili kavramlar
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 1
|
2
|
Suyun genel özellikleri, su kalitesine etki eden etmenler
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 2
|
3
|
Tuzlu suların kalite özellikleri ve tuzlu suların sınıflandırılması
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 5
|
4
|
Bitki, su ve toprak tuzluluğu ilişkileri
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 7
|
5
|
Tuzluluğun bitki gelişmesine etkileri
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 8
|
6
|
Sulama suyu analizleri ve sınıflaması, sulama suyu kalitesinin belirlenmesinde dikkate alınan ölçütler, sulama suyu analiz sonuçlarının değerlendirilmesi
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 5
|
7
|
Toprakta ve bitki kök bölgesinde su-tuz dengesi
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 7
|
8
|
Tuzluluk sorunu ve giderilmesi
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 8
|
9
|
Yıkama gereksinimi ve yıkama zamanı
|
Tuncay, H., 1994 Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınlar: 512
Bölüm 7
|
10
|
Su kalitesinin bitki besin maddeleri alınımına etkisi
|
Tuncay, H., 1994 Su Kalitesi. Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınlar: 512
Bölüm 7
|
11
|
Çevre korumaya yönelik yönetim prensipleri
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 9
|
12
|
Tuzlu suların sulamada kullanım olanakları
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 9
|
13
|
Tuzlu suların sulamada kullanımına ilişkin örnekler
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 9
|
14
|
Değerlendirme ve tartışma; Türkiye?de tuzlu su ve toprakların iyileştirilmesinde uygulanacak yönetim sorunları ve çözüm önerileri
|
Ayyıldız, M., 1990. ?Sulama Suyu Kalitesi ve Tuzluluk Problemleri?. A Ü Ziraat Fakültesi Yayın No: 1196 Bölüm 8,9
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
5
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
5
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
4
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
5
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
5
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
4
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
4
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
5
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
5
|