Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitkisel kökenli insektisitler konusuna genel bakış
|
K1, K2
|
2
|
Bitkisel kökenli insektisitlerin Dünya ve Türkiye`deki güncel durumu
|
K1, K2
|
3
|
Bitkisel kökenli insektisitlerin avantaj ve dezavantajları.
|
K1, K2
|
4
|
Bitkilerin ekstraksiyon yöntemleri
|
K1, K2
|
5
|
Bitkilerden uçucu yağ elde etme yöntemleri
|
K1, K2
|
6
|
Bitkisel kökenli insektisitlerin böcekler üzerindeki uygulama yöntemleri
|
K1, K2
|
7
|
Kontak (değme) toksisite uygulamaları
|
K1, K2
|
8
|
Mide zehiri toksisite uygulamaları
|
K1, K2
|
9
|
Antifeedant (beslenmeyi engelleyici) etki uygulamaları
|
K1, K2
|
10
|
Repellent (uzaklaştırıcı) etki uygulamaları
|
K1, K2
|
11
|
Atraktant (cezbedici) etki uygulamaları
|
K1, K2
|
12
|
Fumigant (solunum yolu ile) etki uygulamaları
|
K1, K2
|
13
|
Bitkisel kökenli insektisit uygulamalarının değerlendirilmesi ve istatistiksel analizi-I
|
K1, K2
|
14
|
Bitkisel kökenli insektisit uygulamalarının değerlendirilmesi ve istatistiksel analizi-II
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ömer Cem KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Narwal, S.S., Singh, R. & Walia, R.K. (2004). Research Methods in Plant Sciences (Volume 2). Scientific Publishers, India.
|
Yardımcı Kitap
|
K2. Dev, S. & Koul, O. (1997). Insecticides of Natural Origin. Harwood Academic Publishers, The Netherlands.
|
Dersin Amacı
|
Bitkisel kökenli insektisitlerin tanıtılması, bitki ekstrelerinin elde edilmesi, farklı böcek grupları üzerindeki test yöntemleri, kullanım ve uygulama yöntemleri, mevcut sentetik insektisitlere karşı avantaj ve dezavantajlarının incelenmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Bitkisel kökenli insektisitlerin böcekler üzerindeki aktivitelerinin belirlemek üzere yapılacak testlerde kullanılacak uygulama ve analiz yöntemlerinin incelenmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
4
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
4
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
2
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
2
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
1
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
2
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
1
|