Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Böceklerde dış yapılar, Vücut örtüsü , Kutikuladaki kanallar
|
K1, K2
|
2
|
Böceklerde dış iskelet sistemi, baş, thorax , abdomen, bacaklar ve kanatların yapıları
|
K1, K2
|
3
|
Böceklerde iç organ yapıları ve görevleri
|
K1, K2
|
4
|
Böceklerde Kas sistemi ve yapısı
|
K1, K2
|
5
|
Böceklerde kan ve kan hücreleri ve dolaşım sistemi
|
K1, K2
|
6
|
Böceklerde Sinir sistemi ve yapısı, Duygu organları ve görevleri, Mekaniksel duygu organları
|
K1, K2
|
7
|
Böceklerde Endokrin sistemi, Feromonlar
|
K1, K2
|
8
|
Böceklerin Hareket ve aktiviteleri, Yaşam ortamları, Karasal yaşam ortamları ve aktiviteleri
|
K1, K2
|
9
|
Böceklerde üreme sistemi
|
K1, K2
|
10
|
Böceklerde görülen beslenme davranışları
|
K1, K2
|
11
|
Böcek seslerinin karakterleri
|
K1, K2
|
12
|
Böcek yumurtaları , Embriyonik gelişme
|
K1, K2
|
13
|
Polyembriyoni, Postembriyonik gelişme
|
K1, K2
|
14
|
Böceklerde başkalaşım ve larva tipleri
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ömer Cem KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ömer Cem Karakoç
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Güçlü, Ş., (1999). Böcek Morfolojisi ve Fizyolojisi. Atatürk Üniv. Ziraat Fak. Yay No: 218 Erzurum
K2- Kansu, A., (2000). Genel Entomoloji, Kıvanç Matbaası, Ankara. 425 s.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, Böceklerin sınıflandırılması, morfolojik yapıları ve özellikleri, böceklerin vücut kısımları, sistemler ve çalışma şekillerinin incelenmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Böceklerde bulunan morfolojik ve fizyolojik yapıların incelenmesi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
4
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
3
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
3
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
3
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
3
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|