Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Pestisit nedir ve pestisit grupları nelerdir?
|
K1, K2
|
2
|
Pestisitlerin önemi
|
K1, K2
|
3
|
Uygunsuz Pestisit kullanımının meydana getirdiği sorunlar
|
K1, K2
|
4
|
Pestisitlerin topraktaki davranışları
|
K1, K2
|
5
|
Pestisitlerin toprak mikroflorasına ve eklembacaklılara etkileri
|
K1, K2
|
6
|
Pestisitlerin yüzey sularındaki etkileri
|
K1, K2
|
7
|
Pestisitlerin yeraltı sularına etkisi
|
K1, K2
|
8
|
Pestisitlerin sucul eklembacaklılara etkileri
|
K1, K2
|
9
|
Pestisitlerin balıklar üzerindeki etkisi
|
K1, K2
|
10
|
Pestisitlerin predatör ve parazitoitler üzerindeki etkisi
|
K1, K2
|
11
|
Pestisitlerin polinatörler üzerindeki olumsuz etkileri
|
K1, K2
|
12
|
Pestisitlerin bitkiler üzerindeki etkileri (Fitotoksisite)
|
K1, K2
|
13
|
Pestisitler ve kalıntı problemleri
|
K1, K2
|
14
|
Pestisitler ve zararlıların direnç kazanımı
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Ömer Cem KARAKOÇ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ömer Cem Karakoç
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Ecevit, O., Mennan, H., Aksoy H.M. & Akça, İ. (1999). Tarımsal Mücadele İlaçları ve Çevreye olan Etkileri, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No, 32, Samsun.
|
Yardımcı Kitap
|
K2- Hoffman, D. J., Rattner, B. A., Burton Jr, G. A., & Cairns Jr, J. (Eds.). (2002).Handbook of Ecotoxicology, Second Ed., CRC Press, Boca Raton, FL, USA. 1268 p.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, Tarımsal ürünlerde kayba neden olan zararlılar ile mücadelede kullanılan kimyasal maddeler ile bu maddelerin çevreye olan etkilerinin incelenmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Pestisitlerin canlı ve cansız çevre ile ilişkisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
4
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
3
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
3
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
2
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
3
|