Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin bitkisel özellikleri
|
K1, 1. bölüm ve K2, 1. bölüm
|
2
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin Döllenme biyolojisi
|
K1, 1. bölüm ve K2, 1. bölüm
|
3
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin ıslah kriterleri-I
|
K3, 17. bölüm
|
4
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin ıslah kriterleri-II
|
K3, 17. bölüm
|
5
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin ıslah kriterleri-III
|
K3, 17. bölüm
|
6
|
Kendine döllenen bitkilerde ıslah yöntemleri, seleksiyon ıslahı
|
K3, 11. bölüm
|
7
|
Teksel seleksiyon ve toplu seleksiyon
|
K3, 11. bölüm
|
8
|
Melezleme ıslahı, kombinasyon ıslahı
|
K3, 11. bölüm
|
9
|
Pedigri ve bulk yöntemi
|
K3, 11. bölüm
|
10
|
Geriye melezleme ıslahı
|
K3, 11. bölüm
|
11
|
Yabancı döllenen bitkilerde ıslah yöntemleri
|
K3, 11. bölüm
|
12
|
Tohumluk üretimi, vejetatif çoğaltma
|
K1, 14. bölüm ve K3, 3. bölüm
|
13
|
Doku kültürünün bitki ıslahı açısından önemi
|
K4, 1. bölüm
|
14
|
Doku kültürü yöntemleri
|
K4, 1. bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Esma ÖZHÜNER
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Esma Özhüner
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1.Baydar, H. (2019). Tıbbi ve Aromatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi. (1.Baskı). Nobel Yayınevi, Ankara.
K2.Ceylan A. (1997). Tıbbi Bitkiler I, II, III (2.Baskı). E.Ü. Ziraat Fak. Yayınları, İzmir.
K3.Oğlakçı, M., & Tiryaki, İ. (2014). Bitki Islahı ve Genetik.(1.Baskı). Akademisyen Yayınevi, Ankara.
K4.Sökmen, A., & Gürel, E. (2002). Bitki Biyoteknolojisi, Doku Kültürü ve Uygulamaları 1.(1.Baskı). Selçuk Üniversitesi Vakfı Yayınları, Konya.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dünyada ve Türkiyedeki önemli tıbbi ve aromatik bitkilerin istenilen etken özelliklerine göre ıslah edilmesi ve ıslah yöntemlerinin öğrenilmesi
|
Dersin İçeriği
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin özellikleri ve ıslah yöntemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
3
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
3
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
2
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|