ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Geofitlerin ıslahı TYB554 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Geofitlerin Türkiye ve dünyadaki yayılışlarını tanımlar.
    2-Geofit bitkilerin ıslah yöntemlerini listeler.
    3-Geofit bitkilerin ıslah kriterleri konusunda çözüm yöntemlerini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje2013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013636
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Geofitlerin bitkisel özellikleri K1,1.bölüm
    2 Geofitlerin döllenme biyolojisi K1, 4.bölüm
    3 Geofitlerde ıslah kriterleri-I K1, 7. bölüm
    4 Geofitlerde ıslah kriterleri-II K1, 7 bölüm
    5 Geofitlerde ıslah kriterleri-III K1, 7. bölüm
    6 Kendine döllenen bitkilerde ıslah yöntemleri, seleksiyon ıslahı K2, 2. bölüm
    7 Teksel seleksiyon ve toplu seleksiyon K2, 2. bölüm
    8 Melezleme ıslahı, kombinasyon ıslahı K2, 4. bölüm
    9 Pedigri ve bulk yöntemi K2, 3. bölüm
    10 Geriye melezleme ıslahı K2, 3. bölüm
    11 Yabancı döllenen bitkilerde ıslah yöntemleri K2, 2. bölüm
    12 Poliploidi ıslahı K2, 4. bölüm
    13 Doku kültürünün bitki ıslahı açısından önemi K2, 8.bölüm ve K3, 3.bölüm
    14 Doku kültürü yöntemleri K2, 8.bölüm ve K3, 3.bölüm
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Esma ÖZHÜNER
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Esma Özhüner

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Zencirkıran, M. (2002). Geofitler. Uludağ Rotary Derneği Yayınları, İstanbul. K2. Şehirali, S., Özgen, M. (2007). Bitki ıslahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara. K3. Sökmen, A., & Gürel, E. (2002). Bitki Biyoteknolojisi, Doku Kültürü ve Uygulamaları 1. Selçuk Üniversitesi Vakfı Yayınları, Konya.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dünya?da ve Türkiye?deki önemli geofit türlerin istenilen özelliklere göre ıslah edilmesi, ıslah yöntemlerinin öğrenilmesidir.
    Dersin İçeriği Geofitin tanımı ve bitkiler alemindeki yeri, geofitlere ait bir bitkinin yapısı ve kısımları, Türkiye?nin önemli geofit familyaları, geofitlerin ekolojik dağılışları, korunması, hastalıkları, önemi ve kullanım alanları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır. 3
    2 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. -
    3 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. 3
    5 Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. -
    7 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 3
    9 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster