Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Geofitlerin bitkisel özellikleri
|
K1,1.bölüm
|
2
|
Geofitlerin döllenme biyolojisi
|
K1, 4.bölüm
|
3
|
Geofitlerde ıslah kriterleri-I
|
K1, 7. bölüm
|
4
|
Geofitlerde ıslah kriterleri-II
|
K1, 7 bölüm
|
5
|
Geofitlerde ıslah kriterleri-III
|
K1, 7. bölüm
|
6
|
Kendine döllenen bitkilerde ıslah yöntemleri, seleksiyon ıslahı
|
K2, 2. bölüm
|
7
|
Teksel seleksiyon ve toplu seleksiyon
|
K2, 2. bölüm
|
8
|
Melezleme ıslahı, kombinasyon ıslahı
|
K2, 4. bölüm
|
9
|
Pedigri ve bulk yöntemi
|
K2, 3. bölüm
|
10
|
Geriye melezleme ıslahı
|
K2, 3. bölüm
|
11
|
Yabancı döllenen bitkilerde ıslah yöntemleri
|
K2, 2. bölüm
|
12
|
Poliploidi ıslahı
|
K2, 4. bölüm
|
13
|
Doku kültürünün bitki ıslahı açısından önemi
|
K2, 8.bölüm ve K3, 3.bölüm
|
14
|
Doku kültürü yöntemleri
|
K2, 8.bölüm ve K3, 3.bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Esma ÖZHÜNER
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Esma Özhüner
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Zencirkıran, M. (2002). Geofitler. Uludağ Rotary Derneği Yayınları, İstanbul.
K2. Şehirali, S., Özgen, M. (2007). Bitki ıslahı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ankara.
K3. Sökmen, A., & Gürel, E. (2002). Bitki Biyoteknolojisi, Doku Kültürü ve Uygulamaları 1. Selçuk Üniversitesi Vakfı Yayınları, Konya.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dünya?da ve Türkiye?deki önemli geofit türlerin istenilen özelliklere göre ıslah edilmesi, ıslah yöntemlerinin öğrenilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Geofitin tanımı ve bitkiler alemindeki yeri, geofitlere ait bir bitkinin yapısı ve kısımları, Türkiye?nin önemli geofit familyaları, geofitlerin ekolojik dağılışları, korunması, hastalıkları, önemi ve kullanım alanları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
3
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
3
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|