Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tıbbi bitkiler üzerindeki çalışmaların tarihi gelişimi
|
K1, K2
|
2
|
Tıbbi bitkilerin önemi ve gruplandırılması
|
K1, K2
|
3
|
Tıbbi bitkilerin Türkiye ve Dünya`daki durumu
|
K1, K2
|
4
|
Tıbbi bitkilerin ekolojik istekleri
|
K1, K2
|
5
|
Tıbbi bitkilerin kültüründe temel prensipler ve değerlendirme yöntemleri
|
K1, K2
|
6
|
Tıbbi bitkilerin kurutulması ve depolanması
|
K1, K2
|
7
|
Drogların tanıtılması
|
K1, K2
|
8
|
Sekonder bitki maddeleri
|
K1, K2
|
9
|
Uçucu yağlar ve özellikleri
|
K1, K2
|
10
|
Apiaceae familyasına dahil bazı bitkilerin (dereotu, kişniş, rezene, anason) önemi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları
|
K3
|
11
|
Asteraceae famiyasına dahil bazı bitkilerin (papatya, pireotu) önemi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları
|
K3
|
12
|
Lamiaceae familyasına dahil bazı bitkilerin ( nane, kekik) önemi, bitkisel özellikleri, yetiştirme teknikleri ve kullanım alanları
|
K3
|
13
|
Lamiaceae familyasına dahil adaçayı bitkisinin ve diğer familyalara dahil bazı önemli tıbbi bitkilerin (çörek otu) tanıtımı ve yetiştirme teknikleri
|
K3
|
14
|
Diğer bazı familyalardaki tıbbi bitkilerin kültüre alınması
|
K3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Ebru DERELLİ TÜFEKÇİ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Ebru Derelli Tüfekçi
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Baydar, H. (2009). Tıbbi ve Atomatik Bitkiler Bilimi ve Teknolojisi. Süleyman Demirel Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Isparta.
K2. Yaniv, Z., & Bachrach, U. (2005). Handbook of Medicinal Plants. (Ed. Z. Yaniv, U. Bachrach), Food Products Press, New York.
K3. Ramawat, K.G. (2004). Biotechnology of Medicinal Plants (Vitalizer and Therapeutic), Scince Publishers, Inc. Enfield, USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Tıbbi bitkilerin Dünya ve Türkiye?de önemini kavramak, Dünya ve Türkiye ticaretinde yerini ortaya koymak, bu gruba giren bitkileri tanıtmak, genel yetiştirme tekniklerini öğretmek, özellikle Türkiye için ekonomik önemi olan tıbbi bitkilerin tanıtılması ve kültürünün öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği
|
Tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştirilme ilkeleri, kültürel yöntemler, kullanım alanları ve uçucu yağ ve ham yağ ekstraksiyonları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
3
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
3
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
3
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|