Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dünya`da ve Türkiye`deki önemli geofit türleri
|
K1, K2
|
2
|
Geofit türlerin bulunduğu familyaların genel özellikleri
|
K1, K2
|
3
|
Geofit türlerin bulunduğu bölgeler
|
K1, K2
|
4
|
Liliaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-I
|
K2
|
5
|
Liliaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-II
|
K2
|
6
|
Liliaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-III
|
K2
|
7
|
Iridaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-I
|
K2
|
8
|
Iridaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-II
|
K2
|
9
|
Iridaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-III
|
K2
|
10
|
Amaryllidaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-I
|
K1, K2
|
11
|
Amaryllidaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-II
|
K1, K2
|
12
|
Amaryllidaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-III
|
K1, K2
|
13
|
Diğer familyalardaki geofitlerin kültüre alınması-I
|
K1, K2
|
14
|
Diğer familyalardaki geofitlerin kültüre alınması-II
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Ebru DERELLİ TÜFEKÇİ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
----
|
Kaynaklar
|
K1. Zencirkıran, M. (2002). Geofitler, Uludağ Rotary Derneği Yayınları, İstanbul.
K2. Ekim, T., Koyuncu, M., Vural, M., Duman, H., Aytaç, Z. & Adıgüzel, N. (2000). Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Türkiye`nin önemli geofit familyaları ve bitkiler alemindeki yeri, geofitlerin ekolojik dağılışı, korunması, hastalıkları, önemi ve kullanım alanları hakkında gerekli bilgilere sahip öğrenciler yetiştirmek.
|
Dersin İçeriği
|
Geofitin tanımı ve bitkiler alemindeki yeri, geofitlere ait bir bitkinin yapısı ve kısımları, Türkiye?nin önemli geofit familyaları, geofitlerin ekolojik dağılışları, korunması, hastalıkları, önemi ve kullanım alanları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
4
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
5
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
3
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
4
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
4
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|