ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Geofitlerin kültüre alınması TYB556 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Geofitlerin Türkiye ve dünyadaki yayılışlarını tanımlar.
    2-Geofitin tanımı ve geofitlere ait bir bitkinin yapısının, kısımlarının ve geofit tiplerini tanımlar.
    3-Türkiye`nin önemli geofit familyaları hakkında bilgi verir.
    4-Geofitlerin ekolojik dağılışı, korunması, hastalıkları, önemi ve kullanım alanlarını yorumlar.
    5-Geofitlerin çoğaltma teknikleri hakkında bilgi verir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5031545
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dünya`da ve Türkiye`deki önemli geofit türleri K1, K2
    2 Geofit türlerin bulunduğu familyaların genel özellikleri K1, K2
    3 Geofit türlerin bulunduğu bölgeler K1, K2
    4 Liliaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-I K2
    5 Liliaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-II K2
    6 Liliaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-III K2
    7 Iridaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-I K2
    8 Iridaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-II K2
    9 Iridaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-III K2
    10 Amaryllidaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-I K1, K2
    11 Amaryllidaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-II K1, K2
    12 Amaryllidaceae familyasındaki geofitlerin kültüre alınması-III K1, K2
    13 Diğer familyalardaki geofitlerin kültüre alınması-I K1, K2
    14 Diğer familyalardaki geofitlerin kültüre alınması-II K1, K2
    Ön Koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Ebru DERELLİ TÜFEKÇİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları ----
    Kaynaklar K1. Zencirkıran, M. (2002). Geofitler, Uludağ Rotary Derneği Yayınları, İstanbul. K2. Ekim, T., Koyuncu, M., Vural, M., Duman, H., Aytaç, Z. & Adıgüzel, N. (2000). Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Ankara
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Türkiye`nin önemli geofit familyaları ve bitkiler alemindeki yeri, geofitlerin ekolojik dağılışı, korunması, hastalıkları, önemi ve kullanım alanları hakkında gerekli bilgilere sahip öğrenciler yetiştirmek.
    Dersin İçeriği Geofitin tanımı ve bitkiler alemindeki yeri, geofitlere ait bir bitkinin yapısı ve kısımları, Türkiye?nin önemli geofit familyaları, geofitlerin ekolojik dağılışları, korunması, hastalıkları, önemi ve kullanım alanları.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır. 4
    2 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 5
    3 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. -
    7 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 3
    8 Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. 4
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. 4
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster