Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dünyada ve Türkiyede enerji kaynakları ve kullanımı, enerji ve kaynakları, enerji ve enerji terminolojisi, tarımda yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı
|
K2-BÖLÜM 1, YK1-BÖLÜM 1, YK2-BÖLÜM 1 ve D1-D2
|
2
|
Enerji ve çevre, küresel iklim değişikliği, ekosistemde enerji
|
K1-BÖLÜM 1, K2-BÖLÜM 2 ve D1-D2
|
3
|
Türkiyede ve Dünyada enerji bitkilerinin kullanımı, enerji üretiminde kullanılan bitkiler ve önemi
|
K1-BÖLÜM 2, YK1-BÖLÜM 5 ve D1-D2
|
4
|
Biyokütlenin tanımı, özellikleri, kimyasal bileşimi, kısa analizi ve sınıflandırılması
|
K1-BÖLÜM 3, K2-BÖLÜM 3 ve D1-D2
|
5
|
Biyokütlenin elementel analizi, yüksek sıcaklıkta kül analizi ve ısıl değeri
|
K2-BÖLÜM 3 ve D1-D2
|
6
|
Biyokütlenin oluşumu
|
K2-BÖLÜM 4 ve D1-D2
|
7
|
Enerji bitkilerinin özellikleri ve biyokütle briket üretimi
|
K2-BÖLÜM 5, K1-BÖLÜM 4 ve D1-D2
|
8
|
Enerji bitkileri üretimi (buğday, mısır, ayçiçeği, kolza ve tatlı sorgum)
|
K1-BÖLÜM 2, K2-BÖLÜM 5 ve D1-D2
|
9
|
Enerji bitkileri üretimi (patates, soya, şeker kamışı, şeker pancarı ve yer fıstığı)
|
K1-BÖLÜM 2 ve D1-D2
|
10
|
Enerji bitkileri üretimi (miskantus, kargı kamışı ve dallı darı)
|
K1-BÖLÜM 2, D1 ve D1-D2
|
11
|
Enerji bitkileri üretimi (yem kanyaşı, yumrulu yem kanyaşı, kamışsı yumak, yüksek otlak ayrığı, çok yıllık çim, domuz ayrığı ve kılçıksız brom)
|
K1-BÖLÜM 2, D1 ve D1-D2
|
12
|
Biyodizel tanımı, özellikleri ve üretimi
|
K2-BÖLÜM 7 ve D1-D2
|
13
|
Biyoetanol tanımı, özellikleri ve üretimi-I
|
K2-BÖLÜM 7 ve D1-D2
|
14
|
Biyoetanol tanımı, özellikleri ve üretimi-II
|
K2-BÖLÜM 7 ve D1-D2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Öztürk, H. H. (2012). Enerji bitkileri ve biyoyakıt üretimi. Hasad Yayıncılık, İstanbul.
K2. Eren, Ö. & Öztürk, H. H. (2011). Biyokütle enerjisi. Doğa Yayıncılık, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Acaroğlu, M. (2003). Alternatif enerji kaynakları. Nobel Yayınları, Ankara.
YK2. Avcıoğlu, A. O., Türker, U., Atasoy, D. & Koçtürk, D. (2011). Tarımsal kökenli yenilenebilir enerjiler, biyoyakıtlar. Nobel Yayınları, Ankara.
D1. Dersin sorumlu öğretim üyesine ait ders notları.
D2. Konu hakkında yayınlanmış güncel bilgi ve makaleler.
|
Dersin Amacı
|
Enerji bitkileri konusunda mesleki bilgi ve deneyim kazandırma.
|
Dersin İçeriği
|
Enerji bitkileri ve tarımda kullanım alanları.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
3
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
2
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
2
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
5
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
4
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
5
|