ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türkiye?nin Floristik Yapısı TYB571 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Floristik çalışma yapma usulünü açıklar.
    2-Ülkemiz florasını tanımlar.
    3-Floristik çalışmaları karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   188
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,27 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş ve Dersin tanıtımı K 1, K 2
    2 Sistematik konularının özetlenmesi. K 1, K 2
    3 Türkiye`nin güncel floristik durumunun irdelenmesi K 1, K 2
    4 Türkiye florasının bitki coğrafyası usullerine göre incelenmesi K 1, K 2
    5 Türkiye florasının kökeni K 1, K 2
    6 Bölgelere göre floristik özellikler K 1, K 2
    7 Habitat tiplerine göre floristik özellikler K 1, K 2
    8 Türkiyede endemizm K 1, K 2
    9 Flora of Turkey adlı eserin tanıtımı K 1, K 2
    10 Diğer önemli Flora kitaplarının tanıtımı K 1, K 2
    11 Türkiye florasının diğer floralarla mukayesesi K 1, K 2
    12 Türkiye florasındaki önemli familyaların tanıtımı 1 K 1, K 2
    13 Türkiye florasındaki önemli familyaların tanıtımı 2 K 1, K 2
    14 Ödev sunumu K 1, K 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Bilal Şahin
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K 1: P. H. Davis (1965-1988). Flora of Turkey and East Aegean Islands vol 1-10, Edinburg Üniverssity Press. K 2: Anonim, (2005). Türkiye`nin Biyolojik Zenginlikleri, Türkiye Çevre Vakfı Yayını, 328 s.
    Yardımcı Kitap YK 1: Tuna Ekim ve ark. (2000). Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatını Koruma Derneği ve Van 100. Yıl Üniversitesi Yayını, 246 s.
    Dersin Amacı Türkiye florasını Tanımak
    Dersin İçeriği Türkiye`nin floristik yapısının, güncel, potansiyel ve geçmişteki yapısı ile birlikte çevresindeki coğrafyası ile mukayeseli olarak incelenmesi, anlama ve uygulamaya yönelik çalışmaların alt yapısının oluşturulması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır. 4
    2 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 4
    3 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 4
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. 5
    5 Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir. 3
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. 3
    7 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. 3
    12 Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster