Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tohumun Yapısı, Tohum Çimlendirme Ortamları
|
K1
|
2
|
Çimlenmeyi Uyartıcı Ön İşlemler
|
K1
|
3
|
Çimlenmeyi Etkileyen Çevre Koşulları
|
K1
|
4
|
Tohum Ekimi, Yöntemleri ve Fidelerin Şaşırtılması
|
K1, K2
|
5
|
Tohumların Dinlenme Fizyolojisi ve Hormon Etkileri
|
K1, K2
|
6
|
Çelik ile Çoğaltım Gövde Çelikleri ile Üretim
|
K1, K2
|
7
|
Yaprak Çelikleri ve Göz Çelikleri ile Üretim, Yaprak Göz Çelikleri ve Kök Çelikleri İle Üretim
|
K1
|
8
|
Aşıdan Yararlanmanın Nedenleri, Aşılamanın Sınırları
|
K1
|
9
|
Aşıda Kaynamayı Etkileyen Faktörler, Aşı Kalemlerinin Alınması ve Saklanması, Aşıların Korunmasına Yönelik Bazı Önlemler
|
K1
|
10
|
Aşı Teknikleri-I (Kalem Aşı: Dilcikli Aşı, Ekleme Aşı, Yan Aşı, Yarma Aşı, Kakma Aşı, Kabuk Aşı, Yanaştırma Aşı)
|
K1, K2
|
11
|
Aşı Teknikleri-II (Göz Aşı: T Aşı, Ters T Aşı, I Aşı, Yongalı Göz Aşı, Yama Göz Aşı)
|
K1, K2
|
12
|
Daldırma ile Üretim( Adi Daldırma, Bileşik Daldırma, Hava Daldırması, Tepe Daldırması, Hendek Daldırması)
|
K2
|
13
|
Soğanlı, Yumrulu ve Rizomlu Bitkilerde Üretim
|
K1
|
14
|
Doku Kültürü ile Çoğaltma Teknikleri
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Şebnem KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Şebnem Kuşvuran
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Toogood, A. (2015). The American Horticultural Society: Plant Propagation. Dorling Kindersley Publishing
K2. Mallikarjuna R., Mallikarjuna R. & Aparna, R. (2010). Plant propagation in horticulture. Delhi Pacific Books International
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bitkilerde vegetatif ve generatif çoğaltma yöntemlerinde yeni gelişmelerin öğretilerek farkındalık düzeyinin artırılması amaçlanmaktadır
|
Dersin İçeriği
|
Bitkisel üretimde temel ilkeler, tohum, anaç, konuları ele alınmaktadır. Tohumlarda canlılık ve çimlendirme testleri, anaçların çelik ve daldırma ile üretimi, fide ve fidan üretiminde aşı çeşitleri ve farklı aşılama teknikleri üzerinde durulmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
3
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
4
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
4
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
3
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|