Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bitkilerde oksidatif stres nedir? Tanım ve kavramlar
|
K1, K2
|
2
|
Bitkilerde oksijen radikalleri
|
K1, K3
|
3
|
Bitkilerde oksijen radikalleri
|
K1, K3
|
4
|
Reaktif oksijen metabolitlerinin kaynakları
|
K1, K3
|
5
|
Reaktif oksijen metabolitlerinin biyolojik etkileri ve bitkide oluşan hücre hasarı
|
K1, K3
|
6
|
Reaktif oksijen metabolitlerinin biyolojik etkileri ve bitkide oluşan hücre hasarı hücre hasarı
|
K1
|
7
|
Bitkilerde enzimatik antioksidan savunma sistemleri
|
K1
|
8
|
Bitkilerde enzimatik antioksidan savunma sistemleri
|
K1
|
9
|
Bitkilerde enzimatik olmayan antioksidan savunma sistemleri
|
K1
|
10
|
Bitkilerde enzimatik olmayan antioksidan savunma sistemleri
|
K2
|
11
|
Bitkilerde stres sonucu ozmotik dengenin sağlanmasına yönelik mekanizmalar
|
K2
|
12
|
Bitkilerde stres sonucu ozmotik dengenin sağlanmasına yönelik mekanizmalar
|
K2
|
13
|
Bitkilerde strese toleransın belirlenmesinde enzimatik ve enzimatik olmayan savunma sistemlerinin önemi
|
K1, K2
|
14
|
Bitkilerde strese toleransın belirlenmesinde enzimatik ve enzimatik olmayan savunma sistemlerinin önemi
|
K1, K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Şebnem KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Levitt, J. (1980). Responses of Plants to Environmental Stress. Academic Press, London, 606 p
K2: Toppi, L.S., Skowronska, B.P. (2003). Abiotic stresses in plants
K3: Ashraf, M., Ozturk, M. And Athar, H.R. (edıtors) (2009). Salinity and Water Stress Improving Crop Efficiency. Springer Science ISBN 978-1-4020-9064-6
|
Yardımcı Kitap
|
Y1: Kaçar, B., Bitki Fizyolojisi Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, bitkilerde oksijen radikalleri, reaktif oksijen metabolitlerinin kaynakları, reaktif oksijen metabolitlerinin biyolojik etkileri ve bitki hücrelerinde oluşan hasarlar, bitkilerde enzimatik ve enzimatik olmayan antioksidan savunma sistemlerine yönelik bilgi vermektir
|
Dersin İçeriği
|
Oksijen radikalleri, reaktif oksijen metabolitlerinin kaynakları, reaktif oksijen metabolitleri, bitkilerde enzimatik ve enzimatik olmayan antioksidan savunma sistemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
5
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
5
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
4
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
5
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
4
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
5
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
4
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
5
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
4
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
4
|