ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitkilerde Oksidatif Stres ve Antioksidan Savunma Sistemleri TYB578 GÜZ-BAHAR 4+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitkilerde stres sonrası ortaya çıkan tepkileri yorumlar
    2-Bitkilerdeki stres faktörlerinin bitki biyokimyası yönünden ortaya koyduğu tepkileri tanımlar.
    3-Stres faktörleri karşısında oluşan savunma sistemleri ve etkilerini değerlendirir
    4-Bitkilerdeki stres fizyolojisi ile antioksidan savunma sistemlerini ilişkilendirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler3022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 2012020
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitkilerde oksidatif stres nedir? Tanım ve kavramlar K1, K2
    2 Bitkilerde oksijen radikalleri K1, K3
    3 Bitkilerde oksijen radikalleri K1, K3
    4 Reaktif oksijen metabolitlerinin kaynakları K1, K3
    5 Reaktif oksijen metabolitlerinin biyolojik etkileri ve bitkide oluşan hücre hasarı K1, K3
    6 Reaktif oksijen metabolitlerinin biyolojik etkileri ve bitkide oluşan hücre hasarı hücre hasarı K1
    7 Bitkilerde enzimatik antioksidan savunma sistemleri K1
    8 Bitkilerde enzimatik antioksidan savunma sistemleri K1
    9 Bitkilerde enzimatik olmayan antioksidan savunma sistemleri K1
    10 Bitkilerde enzimatik olmayan antioksidan savunma sistemleri K2
    11 Bitkilerde stres sonucu ozmotik dengenin sağlanmasına yönelik mekanizmalar K2
    12 Bitkilerde stres sonucu ozmotik dengenin sağlanmasına yönelik mekanizmalar K2
    13 Bitkilerde strese toleransın belirlenmesinde enzimatik ve enzimatik olmayan savunma sistemlerinin önemi K1, K2
    14 Bitkilerde strese toleransın belirlenmesinde enzimatik ve enzimatik olmayan savunma sistemlerinin önemi K1, K2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Şebnem KUŞVURAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Levitt, J. (1980). Responses of Plants to Environmental Stress. Academic Press, London, 606 p K2: Toppi, L.S., Skowronska, B.P. (2003). Abiotic stresses in plants K3: Ashraf, M., Ozturk, M. And Athar, H.R. (edıtors) (2009). Salinity and Water Stress Improving Crop Efficiency. Springer Science ISBN 978-1-4020-9064-6
    Yardımcı Kitap Y1: Kaçar, B., Bitki Fizyolojisi Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık
    Dersin Amacı Dersin amacı, bitkilerde oksijen radikalleri, reaktif oksijen metabolitlerinin kaynakları, reaktif oksijen metabolitlerinin biyolojik etkileri ve bitki hücrelerinde oluşan hasarlar, bitkilerde enzimatik ve enzimatik olmayan antioksidan savunma sistemlerine yönelik bilgi vermektir
    Dersin İçeriği Oksijen radikalleri, reaktif oksijen metabolitlerinin kaynakları, reaktif oksijen metabolitleri, bitkilerde enzimatik ve enzimatik olmayan antioksidan savunma sistemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır. 5
    2 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. -
    3 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 5
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. 4
    5 Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir. 5
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. 4
    7 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 5
    8 Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 4
    9 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. 5
    10 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. 4
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster