Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Spektroskopi: ışığın absorpsiyonu (atomik ve moleküler absorpsiyon) ve emisyonu,
|
|
2
|
Absorpsiyon ölçümlerinin dayandığı kanunlar, Beer yasası
|
|
3
|
Floresans spektroskopisi
|
|
4
|
FTIR
|
|
5
|
Atomik Absorpsiyon ve Emisyon Spektrofotometresi: Enerji seviye diyagramları, Alevde atomik absorpsiyon, Atomik absorpsiyon cihazının kısımları ve AAS nin gıda analizlerindeki uygulamaları
|
|
6
|
Kütle spektroskopisi
|
|
7
|
İnce Tabaka Kromatografisi: Polarlık ve kromatografideki önemi, Adsorbanta ilave edilen maddeler, İTK nin uygulanışı, İTK nin gıda analizlerindeki uygulamaları
|
|
8
|
Kromatografi ile ilgili terimlerin anlamı (Teorik plaka sayısı, rezolüsyon, v.b.) ve kromatografik yöntemlerin çeşitleri
|
|
9
|
Kolon Kromatografisi ve Elektroforez
|
|
10
|
Yüksek Basınç Sıvı Kromatografisinin (HPLC) Kısımları: Hareketli faz rezervuarı, Pompa, Kolon, Dedektörler
|
|
11
|
Yüksek Basınç Sıvı Kromatografisinin (HPLC) Uygulamaları
|
|
12
|
Gaz kromatografisinin kısımları: Taşıyıcı gaz, Kolonlar; kolon dolgu maddeleri ve sabit fazlar ve gıda uygulamaları
|
|
13
|
Termal analiz yöntemleri
|
|
14
|
Diğer Enstrümantal analiz yöntemleri: Jel filtrasyon kromatografisi, Süperkritik akışkan Kromatografisi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
YRD.DOÇ.DR.BARAN ÖANL ULUSOY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Cemeroğlu, B., Gıda Analizleri, Nobel Yayınevi, 2. Baskı, (2010). Hışıl, Y., Enstrümental Gıda Analizleri (3 cilt birarada Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları no:7, (2011). Hışıl, Y., Enstrümental Gıda Analizleri Laboratuvar Deneyleri, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları No:3 ,(2010). Skoog, D.A., Holler, F.J., Crouch, S.R., Principles of instrumental analysis, Thomson Brooks/Cole,(2006).
|
Yardımcı Kitap
|
Ötleş, S. (editor), Handbook of food analysis instruments, CRC Press, NYK, (2009).
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilere enstrümental analiz yöntemlerinin temel prensiplerin verilmesi ve bunlara ilişkin uygulamaların yaptırılması ve meslek hayatlarında her zaman karşılaşacakları cihazları tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Maddelerin tayin ve teşhisine yönelik analiz yöntemlerin prensiplerinin verilmesi ve ilgili cihazlarda laboratuarda uygulama yaptırılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
4
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
5
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
3
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
3
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
3
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
5
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
3
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
5
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
3
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
3
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
4
|