Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ders müfredatı hakkında genel bilgi verme, hastalık ve sağlık konusunda genel bilgiler
|
K1 YK1
|
2
|
Mikroorganizmalar, Enfeksiyon, Mastitis
|
K1
|
3
|
Hayvanların mikroorganizmalara karşı direnci, Yeterli düzeyde ve dengeli besleme
|
K2
|
4
|
Sığır Tüberkülozu, paratüberküloz
|
K1 YK1
|
5
|
Portör hayvan ve portörlük, Septisemi
|
K1
|
6
|
Bruselloz, Campylobakterioz, Q ateşi
|
K1 YK2
|
7
|
Şarbon hastalığı, Şap hastalığı
|
K1 YK2
|
8
|
Listerioz, Yersinioz
|
K1 YK2
|
9
|
BSE (Deli İnek Hastalığı) ve diğer benzer hastalıklar
|
K1 YK2
|
10
|
Kuduz hastalığıi tetanoz
|
K1
|
11
|
Paraziter hastalıklar
|
K1
|
12
|
Sağlıklı barındırma ve sağlıklı bakım
|
K1 K2
|
13
|
Teşhis ve analizler için laboratuara materyal gönderme metotları, Aşılar
|
K1 K2 YK1
|
14
|
Hayvan sağlığı ve zabıtası kanunu
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Pınar PORTAKAL
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Pınar Portakal
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 Alaçam, E., Gürgöl S., Şahal M. (1997). Sığır Hastalıkları. Medisan Yayın Serisi Ankara.
K2 Ergün A.,Tuncer D., Çolpan İ. (2017). Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalıkları. Kardelen Ofset Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 Dayıoğlu, H., Doğru, Ü., Erdoğan, N. (1994). Hayvan sağlığı, Atatürk Üniversitesi Ofset Tesisi, Erzurum.
YK2Küçüker,N., Torun,O. (1998). Hayvan Sağlığı. Ç.Ü. Zir. Fak. Adana.
|
Dersin Amacı
|
Çiftlik hayvanlarında görülen bulaşıcı hastalıklar, bu hastalıklardan korunma yolları, aşılar, hijyenik önlemler ve dezenfeksiyon konularında bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
-
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
4
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
4
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
3
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
3
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
4
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
4
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
3
|