Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Peyzaj Tasarımında Sosyal ve Psikolojik Faktörlerin Önemi
|
K1. BÖLÜM-1, K2. BÖLÜM-12
|
2
|
İnsan ve Doğa İlişkisi
|
K1. BÖLÜM-2
|
3
|
Mekan ve Kullanıcı Kavramları, Kullanıcı -Mekan İlişkileri
|
K1. BÖLÜM-2, K3. BÖLÜM-2
|
4
|
Peyzaj Tasarımında Kullanıcı Gereksinimleri
|
K3. BÖLÜM-2
|
5
|
Kullanıcıların Mekânsal Gereksinimlerinin Sosyal ve Kültürel Yönden Değerlendirilmesi-Sosyal Yapı, Değer Yargıları
|
K4. BÖLÜM-15
|
6
|
Kullanıcıların Mekânsal Gereksinimlerinin Psikolojik Yönden Değerlendirilmesi- Kişisel Alan, Bireysel Karakteristikler, Mekana Bağlılık
|
K1. BÖLÜM-4, 6
|
7
|
Kullanıcı Odaklı Tasarım Yaklaşımı
|
K3. BÖLÜM-2.3
|
8
|
Kullanıcı Odaklı Tasarım Yaklaşımında Kullanılan Yöntemler
|
K3. BÖLÜM-2.4
|
9
|
Kullanım Sonrası Değerlendirme
|
K2. BÖLÜM-20
|
10
|
Hassas ve Gelişmekte Olan Nüfus İçin Tasarım-Yaşlılar ve Çocuklar
|
K2. BÖLÜM-24,25
|
11
|
Sağlık İçin Tasarım
|
K2. BÖLÜM-26
|
12
|
Kullanıcı Odaklı Proje Örneklerinin İncelenmesi-I
|
K2. BÖLÜM-6
|
13
|
Kullanıcı Odaklı Proje Örneklerinin İncelenmesi-II
|
K3. BÖLÜM-3
|
14
|
Kullanıcı Odaklı Proje Örneklerinin İncelenmesi-III
|
K3. BÖLÜM-3
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Elif KARACA
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Elif Karaca
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Göregenli, M. (2015). Çevre Psikolojisi İnsan-Mekan İlişkileri. İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, 249s., İstanbul.
K2. Bechtel, B. R. & Churchman, A. (2002). Handbook of Environmental Psychology. John Wiley &Sons, 736p., U.S.A.
K3. Karaca, E. (2015). Kullanıcıların Duyusal Beklentilerine Dayalı Peyzaj Tasarımı. Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi,103s., Ankara.
K4. Cüceloğlu, D. (2018). İnsan ve Davranışı. (36. Baskı). Remzi Kitabevi, 601s., İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj mimarlığı tasarımını etkileyen psikolojik ve sosyal faktörleri anlamak ve kullanımları hakkında bilgi sahibi olur. Doğal ve yapılı peyzaj alanları ile kullanıcı davranışları arasında sosyal, kültürel ve psikolojik ilişkiler kurar, Tasarlanan alanın kullanımını anlamak için bir araç olarak kullanım sonrası değerlendirmeyi öğrenir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste tasarımı etkileyen psikolojik ve sosyal faktörler anlatılmaktadır. Bu kapsamda farklı kişisel ve toplumsal unsurlardan kaynaklanan sorunlar ve tasarımcıların ortaya koyduğu çözüm önerileri ele alınmaktadır. Konuyla ilgili bilgiler: Peyzaj tasarımı ile insan davranışları ve etkileşimleri arasındaki ilişki; insan ve doğa ilişkileri; çevresel algı; alan kullanımı ve tercihler; mekan kimliğine bağlılık ve aidiyet, kişisel alan, bölgesellik; mahremiyet; kalabalık çevre estetiği kavramları verilerek bu konularda okumalar ve tartışmalar yapılır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
3
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
3
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
4
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|