ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Terapi Bahçeleri TYB589 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Doğa ve sağlık arasındaki ilişkiyi yorumlar.
    2-Peyzaj tasarımını sağlık açısından analiz eder.
    3-Peyzaj tasarımını yaşam kalitesi ile ilişkilendirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Doğanın Sağlık ve Yaşam Kalitesi Kavramları Açısından Önemi K1. Bölüm-1
    2 Terapi Bahçesi Kavramı K2. Bölüm-2
    3 Terapi Bahçelerinin Kökeni ve Gelişimi K2. Bölüm-2
    4 Terapi Bahçeleri ile İlgili Teoriler-1 K2. Bölüm-3
    5 Terapi Bahçeleri ile İlgili Teoriler-2 K.1 Bölüm-3
    6 Terapi Bahçeleri Genel Tasarım Prensipleri/Kanıta Dayalı Tasarım K2. Bölüm-6
    7 Hastane Bahçeleri- Kanser Hastaneleri K2. Bölüm-8
    8 Hastane Bahçeleri- Çocuk Hastaneleri K2. Bölüm-7
    9 Hastane Bahçeleri- Psikiyatri Hastaneleri K2. Bölüm-12
    10 Huzurevi (Yaşlı Bakım Evi) Bahçeleri K2. Bölüm-9
    11 Alzheimer Hastalarına Yönelik Bakım Evlerinin Bahçeleri K2. Bölüm-10
    12 Gazilere Yönelik Rehabilitasyon Merkezlerinin Bahçeleri K2. Bölüm-13
    13 Terapi Bahçelerinin Çevresel, Sosyal ve Ekonomik Katkılarının Değerlendirilmesi-1 K2. Bölüm-18, K1. Bölüm-2
    14 Terapi Bahçelerinin Çevresel, Sosyal ve Ekonomik Katkılarının Değerlendirilmesi-2 K2. Bölüm-20, K1. Bölüm-2
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Elif KARACA
    Dersi Verenler

    1-)Doktor Öğretim Üyesi Elif Karaca

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Brown, S. G. (2015). Landscape and Urban Design for Health and Well-Being. Rotledge Taylor &Francis Group, 318p., U.S.A. K2. Marcus,C.C. & Sachs,A.N. (2014). Therapeutic Landscapes-An Evidence-Based Approach to Designing Healing Gardens and Restorative Outdoor Spaces. Wiley & Sons, 336p., U.S.A.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Fiziksel ve psikolojik açıdan özel ihtiyaçları olan bireylerin yaşam kalitelerini arttırmaya yönelik oluşturulan peyzaj tasarımlarının sosyal, ekonomik ve çevresel yararları ile tasarım kriterleri hakkında bilgiler verilerek, bu mekanların gerekliliği ve tasarlanması ile ilgili bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Terapi bahçesi kavramı, teorileri; kanıta dayalı tasarım, hastane bahçeleri; özel ihtiyaçlara yönelik bahçeler, sosyal, ekonomik ve çevresel katkı.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır. 3
    2 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 3
    3 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. -
    7 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster