ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Veri Toplama ve Analizi Teknikleri TY1000 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini tanımlar.
    2-Nicel araştırmaların temel aşama ve adımlarını tanımlar.
    3-Araştırmalarda kullanılan veri toplama tekniklerini tanımlar, özelliklerini sıralar.
    4-Nicel araştırmalarda kullanılan istatistiksel testleri uygulayabilir.
    5-Bir nicel araştırma tasarımı yapabilir ve yorumlayabilir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2511212
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 011212
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511616
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilimsel Yöntem Karasar, N. 2015. ss.12-21.
    2 Araştırma, türleri, aşamaları, planlanması Karasar, N. 2015. ss.22-40.
    3 Araştırma Eğitimi, Model Geliştirme Karasar, N. 2015. ss.45-51.
    4 Değişkenler, Örneklem, Model Geliştirme Karasar, N. 2015. ss.109-129.
    5 Ödev sunumu
    6 Veriler ve toplanması Karasar, N. 2015. ss.131-156.
    7 Ölçme teknikleri Karasar, N. 2015. ss.156-197.
    8 Verilerin işlenmesi, çözümü ve yorumlanması Karasar, N. 2015; ss. 197-245
    9 Regresyon analizi ve yorumlama Gürbüz, S. & Şahin, F. (2014). ss.253-299.
    10 Korelasyon analizi ve yorumlama Gürbüz, S. & Şahin, F. (2014). ss.253-299.
    11 Faktör analizi ve yorumlama Gürbüz, S. & Şahin, F. (2014). ss.299-320.
    12 Bulgular ve yorumlama Karasar, N. 2015; ss.247-250
    13 Model yorumlama Gürbüz, S. & Şahin, F. (2014). ss.299-320.
    14 Çok değişkenli istatistiksel yöntemler Gürbüz, S. & Şahin, F. (2014). ss.321-345.
    Ön Koşul Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Nur Çağlar Çetinkaya

    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Nur ÇAĞLAR ÇETİNKAYA
    Kaynaklar Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayıncılık, Ankara.
    Yardımcı Kitap Gürbüz, S. & Şahin, F. (2014). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
    Dersin Amacı Öğrencilerin; örnekleme, tanımsal istatistikler, ikili ve çoklu karşılaştırma yöntemleri, başlıca deneme desenleri, korelasyon ve regresyon analizi, faktör analizi konularında yeterlilik kazanması
    Dersin İçeriği Örnekleme , Tanımsal istatistikler , Popülasyon ortalaması ve varyansının tahmini, İki değişkene ilişkin ortalamaların farklılığının analizi, İkiden fazla değişkenin ortalamalarının farkının analizi, İkiden fazla değişkenin ortalamalarının farkının analizi, Tekrarlanan deneme deseni sonuçlarının analizi, Kategorik verilerin analizi , Lineer korelasyon, Çoklu lineer regresyon, Polinomiyal regresyon, Faktör analizi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır. -
    2 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 4
    3 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 5
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. 4
    7 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster