ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitkilerde Beslenme Bozuklukları TYB1001 GÜZ-BAHAR 2+2 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitki beslemede gereksinim duyulan elementlerin noksanlık belirtilerini tanımlar.
    2-Bitki beslemede gereksinim duyulan elementlerin fazlalık belirtilerini tanımlar.
    3-Bitki besin elementlerinin eksiklik ve toksikliğinin giderilmesi için gerekli tedbirleri alır.
    4-Bitkilerde beslenme bozukluklarını gözle analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler102612
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje1011010
    Laboratuar 1014228
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   173
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,77 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bitki besin elementlerinin önemi ve gerekliği. K1 B1, K2 B1
    2 Bitkilerde beslenme bozukluğu kavramı. K1 B2, K2 B2
    3 Bitki besin maddelerinin yarayışlılığını sınırlandıran bazı faktörler. K1 B3, K2 B3
    4 Bitkilerde besin maddesi noksanlık ve fazlalıklarının nedenleri. K1 B4, K2 B4
    5 Besin elementlerinin bitki bünyesindeki etkileşimlerine bağlı beslenme bozuklukları. K1 B5, K2 B5
    6 Bitkilerde beslenme bozukluklarında genetik faktörler ve önemi. K1 B6, K2 B6
    7 Bitkilerde azotun eksiklik ve fazlalığında ortaya çıkan belirtiler, giderilme yolları. K1 B7, K2 B7
    8 Bitkilerde fosfor ve potasyumun eksiklik ve fazlalığında ortaya çıkan belirtiler, giderilme yolları. K1 B8, K2 B8
    9 Bitkilerde kalsiyumun eksiklik ve fazlalığında ortaya çıkan belirtiler, giderilme yolları. K1 B9, K2 B9
    10 Bitkilerde magnezyumun eksiklik ve fazlalığında ortaya çıkan belirtiler, giderilme yolları. K1 B10, K2 B10
    11 Bitkilerde kükürttün eksiklik ve fazlalığında ortaya çıkan belirtiler, giderilme yolları. K1 B11, K2 B11
    12 Bitkilerde demir ve çinkonun eksiklik ve fazlalığında ortaya çıkan belirtiler, giderilme yolları. K1 B12, K2 B12
    13 Bitkilerde bakır ve manganın eksiklik ve fazlalığında ortaya çıkan belirtiler, giderilme yolları K1 B13, K2 B13
    14 Bitkilerde bor ve molibdenin eksiklik ve fazlalığında ortaya çıkan belirtiler, giderilme yolları. K1 B14, K2 B14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Nuray Çiçek
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Çiçek, N. 2018. Bitkilerde Beslenme Bozuklukları. Basılmamış ders notları. 2. Aktaş, M. ve Ateş, M., 2005. Bitkilerde Beslenme Bozuklukları (Nedenleri ve Tanınmaları). Nurol Matbaacılık A.Ş.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bitkilerin beslenmesinde önemli olan mutlak gerekli besin elementlerinin eksiklik ve fazlalığında ortaya çıkan bozukluklar ve çözüm yollarını öğretmek ve bitkilerin beslenme durumu hakkında hızlı ve doğru teşhis becerisi kazandırılması hedeflenmektedir.
    Dersin İçeriği Kültür bitkilerinde yetersiz ve dengesiz beslenme sonucunda ortaya çıkan belirtilerin tanınması ve giderilmesi konusunda bilgiler içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır. 4
    2 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 3
    3 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 3
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. 4
    5 Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. -
    7 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. 4
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster