Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tuğba GÜRKÖK TAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Tuğba Gürkök Tan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Karataş M. (2012). Moleküler Biyoloji. Nobel Yayınevi ISBN: 978-605-88012-7-1.
K2- Lizabeth A. & Allison. (2014) Temel Moleküler Biyoloji. Palme Yayınevi- Akademik Kitaplar ISBN: 9786053552567
|
Yardımcı Kitap
|
YK. Harvey Lodish , Arnold Berk, Chris A. Kaiser, Monty Krieger, Matthew P. Scott, Anthony Bretscher, Hidde Ploegh, Paul Matsudaira (2007). Çevirmenler: Hikmet Geçkil, Murat Özmen, & Özfer Yeşilada. Moleküler Hücre Biyolojisi. Yayınevi: Palme Yayınevi - Akademik Kitaplar ISBN: 9786054414949
|
Dersin Amacı
|
Nükleik asitlerin yapı ve sentezin, DNA ile ilişkili moleküler genetik mekanizmaların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Nükleik asitlerin yapısı ve sentezi, RNA işlenmesi, Polipeptid biosentezi (Translasyon), Prokaryotlar ve ökaryotlarda gen ifadesinin düzenlenmesi, DNA hasarının ve tamirinin moleküler mekanizması, rekombinasyon, transpozonlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
-
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
5
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
5
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
4
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
5
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|