ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toprak ve Su Kirliliği TYB1007 GÜZ-BAHAR 2+2 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toprak ve su kaynaklarının kirlenmesi ile ilgili kavramları açıklar.
    2-Toprak ve su kirleticilerinin çevreye olan etkilerini açıklar.
    3-Toprak ve su örneklerinde ağır metal analizlerini yapar.
    4-Toprak ve su kirliliğini kontrol etmek için modern teknolojileri açıklar.
    5-Toprak ve su kaynaklarındaki ağır metallerin uluslararası kabul edilebilir seviyelerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Genel toprak ve su kimyası, ilkeleri ve süreçleri K2 B8, K7 B18
    2 Ağır metallerin tanımı ve sınıflandırılması K2 B15, K4 B2
    3 Toprak ve suda ağır metallerin dağılımı K3 B5, K4 B2
    4 Toprak ve suda ağır metal hareketliliğini etkileyen faktörler K3 B5, K4 B2
    5 Toprak ve suda ağır metal analiz metotları K1 B1, K7
    6 Ağır metal analizleri için toprak ve su örneklerinin alınması ve analizlere hazırlanması K1 B1, K7
    7 Ağır metal analizlerinde kullanılan AAS ve ICP-OES hakkında bilgi verilmesi K7
    8 Ekstraksiyon yöntemleri hakkında bilgi verilmesi K7
    9 Toplam ve ekstrakte edilebilir ağır metal analizleri hakkında bilgi verilmesi K8 K9
    10 Ağır metal analizleri için tekli ve kombine standartların hazırlanması hakkında bilgi verilmesi K9
    11 Örneklerde ağır metal analizlerinin yapılması ve sonuçların hesaplanması K1 B1, K9
    12 Analiz sonuçlarının yeterlilik sınırlarına göre değerlendirilmesi ve yorumlanması K1 B1, K9
    13 Ağır metal ile kirlenmiş toprak ve suların temizlenmesi hakkında senaryoların geliştirilmesi K6
    14 Toprak ve sularda ağır metal analizleri metotları ve analiz sonuçlarının değerlendirilmesi K1 B1
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Gülay KARAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Black, C.A. (1965). Methods of soil analysis. Part I, II. American society of agronomy, K2. Brady, N.C. & Weil, R.R. (2002). The nature and properties of soils. 14th edition. Pearson Education Ltd. Prentice-Hall, K3. Troeh, F.R., Arthur-Hobbs, J. &Donahue, L. (2004). Soil and water conservation for productivity and environmental protection. 4th edition. Pearson Education Ltd. Prentice-Hall, K4. Calabrese, J. Kostecki, P.T. & Dragun, J. (2006). Contaminated soils, sediments, and water. Volume 10: Successes and Challenges. Springer, K5. Twardowska, I.(ed), Allen, H.E., Haggblom, M.H. Stefaniak, S. (2006). Soil and water pollution monitoring, protection, and remediation. NATO science series book series (NAIV, volume 69). ISBN: 978-1-4020-4726-8, K6. Wang, J. & Chen, C. (2009). Biosorbents for heavy metals removal and their future. Biotechnology Advances 27 (2009) 195226, K7. Yeltekin, A.Ç. (2019). Eser elementler, ağır metaller ve analiz yöntemleri. Academic studies in mathematics and natural science 2019/2. ISBN: 978-9940-540-98-2, K8. Sungur, A. & Özcan, H. (2013). DTPA ve BCR ardışık ekstraksiyon yöntemleriyle toprak örneklerinde ağır metal analizi. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Dergisi. 2013, 10(3), K9. Henden, E. (1998). Ağır metal türlerinin analizlerinde yönelimler ve gelişmeler. 1st Eagean Analytical Chemistry Days, 18-20 November 1998, Ege Üniversitesi, Izmir.
    Yardımcı Kitap YK1. Kaçar, B. (2009). Toprak analizleri. Nobel akademik yayınları. Yayın No.: 1524. Gıda Tarım ve Hayvancılık No: 15ISBN: 978-605-320-430-5, YK2. Karahan, G. (2009). Erciyes strato volkanından püskürtülen ana materyaller üzerinde oluşmuş toprakların ve su kaynaklarının toksik element kirliliği. Yüksek lisans tezi.
    Dersin Amacı Toprak ve su örneklerinde ulusal ve uluslararası standartlarda yapılması belirlenen kimyasal analizler için önerilen yöntemler ve analiz sonuçlarını yorumlama konusunda öğrencilere yeterlilik kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Ağır metallerin tanımı, sınıflandırılması, toprak ve su örneklerinde bulunan ağır metallerin analiz yöntemleri, analizlerin yapılması ve sonuçların değerlendirilmesi ile ilgili konuları içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır. -
    2 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. -
    3 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. -
    7 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. 3
    10 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. 4
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster