Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimsel makale, bilimsel yazım ve bilimsel yazımın kökeni
|
K1-Bölüm 1, 2, 3, 4
|
2
|
Başlık, yazar adları, adresleri, kısa özet, giriş
|
K1-Bölüm 4, 5, 6, 7
|
3
|
Materyal ve yöntem, tartışma ve sonuç
|
K1-Bölüm 8, 9, 10
|
4
|
Teşekkür, kaynak atıfları, etkin tablo tasarlama, etkin gösterimler
|
K1-Bölüm 11, 12, 13, 14
|
5
|
Makale yazımı, dergi seçimi ve makale gönderimi, editörler ile iletişim ve yayımlama süreci
|
K1-Bölüm 15, 16, 17, 18
|
6
|
Derleme makale ve bildiri hazırlama
|
K1-Bölüm 20, 21
|
7
|
Kitaplar ve tez yazımı, güncel bilgiler
|
K1-Bölüm 22, 23
|
8
|
Sözlü ve poster sunum, izinler ve sorumluluklar
|
K1-Bölüm 24, 25, 26
|
9
|
Yazımda İngilizcenin kullanımı, kısaltmalar ve kısaltmaların kullanımı
|
K1-Bölüm 27, 29
|
10
|
Bilimin farklı boyutu ve etik
|
K2-Bölüm 1, YK
|
11
|
Bilimsel araştırma ahlakı
|
K2-Bölüm 2, YK
|
12
|
Yayın ahlakı ve nitelikleri
|
K2-Bölüm 3, YK
|
13
|
Eğitim, üniversiteler ve bilim insanlarının meslek etiği
|
K2-Bölüm 4, YK
|
14
|
Etik ihlallerine karşı alınması gereken önlemler, etik eğitimi ve etik kurulları
|
K2-Bölüm 5, 6, YK
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Alpaslan Kuşvuran
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Day, R .A. (2000). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır (How to write and publish a scientific paper (Çeviri: Gülay Aşkar Altay.) 4. Basım, (Oryx Pressin izni ile) TÜBİTAK, Ankara.
K2. Erzan, A., Irzık, G., Kansu, E., Ruacan, Ş., Tekcan, A., Tolun, A. & Yılmaz Y. (2008). Bilim etiği el kitabı. Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBA Bilim ve Düşün Dizisi, 17, Ankara. (Editör : Ayşe Erzan).
|
Yardımcı Kitap
|
YK. Komitesi, T. B. E. (2002). Bilimsel araştırmada etik ve sorunlar. TÜBA Yayınları, 1, 70.
D1. Öğretim üyesine ait ders sunumları ve/veya diğer sunumlar ve bilimsel makaleler.
|
Dersin Amacı
|
Bilimsel çalışmanın ilkeleri, yürütülme esasları, verilerin toplanması, analiz edilmesi, sonuçlandırılması, yazımı ve yayımı aşamalarının doğru şekilde yürütülmesi ve etik kurallarının bütün yönleriyle anlatılması.
|
Dersin İçeriği
|
Bilimsel makale yazım ve sunuş teknikleri ile etik ilkeler hakkında bilgiler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
-
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
5
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
4
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
4
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
5
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
5
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|