ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği TYB501 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel çalışmada uyulması gereken esasları tanır.
    2-Bilimsel çalışmadan elde ettiği verileri doğru şekilde analiz eder ve sonuçlandırır.
    3-Bilimsel çalışmanın yazımı ve sunumu aşamalarını organize eder.
    4-Bilimsel çalışmalarında etik dışı davranışlardan kaçınır.
    5-Bilimsel makale yazım ve yayımlamada etik kuralları uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler707642
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilimsel makale, bilimsel yazım ve bilimsel yazımın kökeni K1-Bölüm 1, 2, 3, 4
    2 Başlık, yazar adları, adresleri, kısa özet, giriş K1-Bölüm 4, 5, 6, 7
    3 Materyal ve yöntem, tartışma ve sonuç K1-Bölüm 8, 9, 10
    4 Teşekkür, kaynak atıfları, etkin tablo tasarlama, etkin gösterimler K1-Bölüm 11, 12, 13, 14
    5 Makale yazımı, dergi seçimi ve makale gönderimi, editörler ile iletişim ve yayımlama süreci K1-Bölüm 15, 16, 17, 18
    6 Derleme makale ve bildiri hazırlama K1-Bölüm 20, 21
    7 Kitaplar ve tez yazımı, güncel bilgiler K1-Bölüm 22, 23
    8 Sözlü ve poster sunum, izinler ve sorumluluklar K1-Bölüm 24, 25, 26
    9 Yazımda İngilizcenin kullanımı, kısaltmalar ve kısaltmaların kullanımı K1-Bölüm 27, 29
    10 Bilimin farklı boyutu ve etik K2-Bölüm 1, YK
    11 Bilimsel araştırma ahlakı K2-Bölüm 2, YK
    12 Yayın ahlakı ve nitelikleri K2-Bölüm 3, YK
    13 Eğitim, üniversiteler ve bilim insanlarının meslek etiği K2-Bölüm 4, YK
    14 Etik ihlallerine karşı alınması gereken önlemler, etik eğitimi ve etik kurulları K2-Bölüm 5, 6, YK
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Alpaslan KUŞVURAN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr Alpaslan Kuşvuran

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Day, R .A. (2000). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır (How to write and publish a scientific paper (Çeviri: Gülay Aşkar Altay.) 4. Basım, (Oryx Pressin izni ile) TÜBİTAK, Ankara. K2. Erzan, A., Irzık, G., Kansu, E., Ruacan, Ş., Tekcan, A., Tolun, A. & Yılmaz Y. (2008). Bilim etiği el kitabı. Türkiye Bilimler Akademisi, TÜBA Bilim ve Düşün Dizisi, 17, Ankara. (Editör : Ayşe Erzan).
    Yardımcı Kitap YK. Komitesi, T. B. E. (2002). Bilimsel araştırmada etik ve sorunlar. TÜBA Yayınları, 1, 70. D1. Öğretim üyesine ait ders sunumları ve/veya diğer sunumlar ve bilimsel makaleler.
    Dersin Amacı Bilimsel çalışmanın ilkeleri, yürütülme esasları, verilerin toplanması, analiz edilmesi, sonuçlandırılması, yazımı ve yayımı aşamalarının doğru şekilde yürütülmesi ve etik kurallarının bütün yönleriyle anlatılması.
    Dersin İçeriği Bilimsel makale yazım ve sunuş teknikleri ile etik ilkeler hakkında bilgiler.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır. -
    2 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 5
    3 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 4
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. 4
    5 Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. -
    7 Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. -
    9 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. 5
    10 Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. 5
    14 Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster