Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toprağın tanımı ve önemi, toprak Verimliliği ile ilgili yasalar.
Uygulama: Laboratuvarda uyulması gereken kurallar ve güvenlik önlemleri.
|
K1 B1, K1 B2
|
2
|
Toprak verimliliğini belirleyen çevresel faktörler.
Uygulama: Birimler, ölçüler ve çözeltilerin hazırlanması.
|
K1 B3
|
3
|
Bitki gelişme ortamı olarak toprak.
Uygulama: Birimler, ölçüler ve çözeltilerin hazırlanması.
|
K1 B4
|
4
|
Verimliliği etkileyen toprak özellikleri: Tekstür, strüktür, toprak suyu.
Uygulama: Laboratuvarların ve laboratuvar araç, gereç ve malzemelerin tanıtımı.
|
K2 B1, K2 B2, K2 B3
|
5
|
Verimliliği etkileyen toprak özellikleri: Kil mineralleri, porozite.
Uygulama: Araziden toprak örneği nasıl alınır.
|
K2 B8
|
6
|
Verimliliği etkileyen toprak özellikleri: Organik madde ve humus.
Uygulama: Toprak örneklerinin analize hazırlanması.
|
K2 B4, K2 B6
|
7
|
Verimliliği etkileyen toprak özellikleri: Toprağın biyolojik özellikleri.
Uygulama:Toprakta kireç tayin.
|
K2 B7
|
8
|
Verimliliği etkileyen toprak özellikleri: Toprak reaksiyonu (pH), kireç.
Uygulama:Toprakta tuz ve pH tayini anlatımı.
|
K2 B9, K2 B10
|
9
|
Toprak tuzluğu ve alkaliliği.
Uygulama:Toprakta EC tayini anlatımı.
|
K2 B10
|
10
|
Toprakların bitki besin durumu.
Uygulama: Toprakta Yarayışlı Fosfor tayini anlatımı.
|
K2 B11
|
11
|
İklim kaktörleri ve toprak verimliliğin belirlenmesi.
Uygulama: Toprakta toplam azot tayini anlatımı.
|
K2 B12
|
12
|
Verimlilik ve gübre ilişkileri.
Uygulama: Toprakta yarayışlı potasyum tayini.
|
K3 B5
|
13
|
Toprak verimliliğinin korunması.
Uygulama: Toprakta yarayışlı mikro elementlerin tayini.
|
K2 B13
|
14
|
Toprak Verimliliğinin Sürekliliğinin Sağlanması
Uygulama: Uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanması
|
K2 B14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Nuray ÇİÇEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doktor Öğretim Üyesi Nuray Çiçek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Aktaş, M. (1994). Bitki besleme ve toprak verimliliği. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 1361, Ankara.
K2: Karaman, M.R., Brohi, A.R., Müftüoğlu, N.M, Öztaş, T. & Zengin, M. (2012). Sürdürülebilir toprak verimliliği. Genişletilmiş ve gözden geçirilmiş 3. baskı, Koyulhisar Ziraat Odası kültür yayınları No:1, Pelin Ofset Matb.
K3: Karaçal, İ. (2008). Toprak verimliliği. Nobel yayın no: 1335, I. Basım, s. 222, Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Toprak verimliliğinin artırılması için yapılması gereken uygulamaların tanıtılması, toprak analizleri ve yorumlanması
|
Dersin İçeriği
|
Gübre ihtiyacını tayinde toprak ve bitki analizlerinin önemi. Tayinde kullanılan biyolojik metodlar. Tayinde kullanılan kimyasal metodlarla ilgili laboratuar uygulaması. Kimyasal metodlar ile biyolojik metodların korelasyonu ve en uygun kimyasal metodun seçimi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Tarım ve Yaşam Bilimleri kapsamına giren bilim dallarında bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile yeni bilgilere ulaşır.
|
4
|
2
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
3
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını disiplinler arası çalışmalarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Çok disiplinli çalışmalarda görüşlerini diğer uzmanlar ile paylaşabilir, onların görüşlerini anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
5
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Girişimcilik ve yenilikçilik gerektiren konularda çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur.
|
-
|
9
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Tarım ve Yaşam Bilimleri alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
3
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Bir yabancı dili kullanarak Tarım ve Yaşam bilimleri alanındaki bilgileri izler, sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Çevreyi ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|