Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Su erozyonu nedir ve sınıflandırılması
|
K1: Erozyon, Arazi kullanımı ve Akarsu Sedimantasyonu (s. 225-243)
|
2
|
Deneme alanı arazi çalışması
|
D1. Haritalar
|
3
|
Su erozyon tahmin modelleri
|
K2: Erozyon Tahmin Teknolojisi (s. 121-155)
|
4
|
USLE/RUSLE modeli
|
K3: Giriş (s. 1-19)
|
5
|
CORINE modeli
|
Y1: Beypazarı`nın yarı kurak bölgesinde toprak erozyonu riskini değerlendirmek için CORINE metodolojisinin kullanılması
|
6
|
ICONA modeli
|
Y2: İnebolu Havzasında ICONA Modellemesi Kullanılarak Toprak Erozyonu Risk Değerlendirmesi
|
7
|
Deneme alanı arazi çalışması
|
D1: Haritalar
|
8
|
Yağış faktörü
|
K2: Erozyon Prosesleri (s. 75-119), K3: Yağış-Akıntı Erosivite faktörü (s. 19-64)
|
9
|
Topografik faktör, Toprak erodibilite faktörü
|
K2: Erozyon Prosesleri (s. 75-119), Toprak erodibilite faktörü (s. 65-100)
|
10
|
Deneme alanı arazi çalışması I
|
D1: Haritalar
|
11
|
Bitkisel örtü yönetim faktörü, Toprak koruma önlemleri faktörü
|
K2: Erozyon Prosesleri (s. 75-119), K3: Kapak Yönetimi Faktörü (s. 143-182)
|
12
|
Sediment iletim oranı
|
D1: Haritalar
|
13
|
Deneme alanı arazi çalışması II
|
Y3. Havza ölçeğinde sediment iletim süreçleri
|
14
|
Yıllık toprak kayıpları tahmini
|
K2: Erozyon Tahmin Teknolojisi (s. 121-155),
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Ali Uğur ÖZCAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ali Uğur Özcan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Marsh, W. M. (2005). Landscape planning: Environmental applications. John Wiley and Sons, Inc.
2. Toy, T. J., Foster, G. R., & Renard, K. G. (2002). Soil erosion: processes, prediction, measurement, and control. John Wiley & Sons.
3. Renard K.G., Foster, G.A., Weesies, D.A., Mccool, D.K., Yoder, D.C. 1997. Predicting soil erosion by water: a guide to conservation planning with the revised universal soil loss equation (RUSLE) Agriculture handbook No. 703. USDA, Washington, DC
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Peyzaj planlamada veya bozulmuş alanların onarılmasında kullanılmak üzere konumsal ve zamansal olarak erozyon sebebiyle meydana gelen potansiyel ve gerçek toprak kayıplarının hesaplanmasını sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Su erozyonu ve sınıflandırılması; su erozyon tahmin modelleri, yağış, topografik, toprak erodibilite, bitkisel örtü yönetim, toprak koruma önlemleri faktörleri ve yıllık toprak kayıpları tahmini dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır.
|
-
|
2
|
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
3
|
Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar.
|
3
|
4
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar.
|
3
|
5
|
Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar.
|
4
|
6
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
8
|
Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir.
|
-
|