ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Su Erozyonu Tahmin Modelleri PEY513 GÜZ-BAHAR 2+2 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Su erozyonunu ve oluşum mekanizmalarını kavrar.
    2-Su erozyonu tahmin modelleri hakkında özetler.
    3-Erozyon tahmin modelini uygular.
    4-Yıllık toprak kayıplarını belirler.
    5-Planlamada ve onarımda erozyon kayıplarının konumsal dağılımını çözer.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)10440
    Ödevler2011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Su erozyonu nedir ve sınıflandırılması K1: Erozyon, Arazi kullanımı ve Akarsu Sedimantasyonu (s. 225-243)
    2 Deneme alanı arazi çalışması D1. Haritalar
    3 Su erozyon tahmin modelleri K2: Erozyon Tahmin Teknolojisi (s. 121-155)
    4 USLE/RUSLE modeli K3: Giriş (s. 1-19)
    5 CORINE modeli Y1: Beypazarı`nın yarı kurak bölgesinde toprak erozyonu riskini değerlendirmek için CORINE metodolojisinin kullanılması
    6 ICONA modeli Y2: İnebolu Havzasında ICONA Modellemesi Kullanılarak Toprak Erozyonu Risk Değerlendirmesi
    7 Deneme alanı arazi çalışması D1: Haritalar
    8 Yağış faktörü K2: Erozyon Prosesleri (s. 75-119), K3: Yağış-Akıntı Erosivite faktörü (s. 19-64)
    9 Topografik faktör, Toprak erodibilite faktörü K2: Erozyon Prosesleri (s. 75-119), Toprak erodibilite faktörü (s. 65-100)
    10 Deneme alanı arazi çalışması I D1: Haritalar
    11 Bitkisel örtü yönetim faktörü, Toprak koruma önlemleri faktörü K2: Erozyon Prosesleri (s. 75-119), K3: Kapak Yönetimi Faktörü (s. 143-182)
    12 Sediment iletim oranı D1: Haritalar
    13 Deneme alanı arazi çalışması II Y3. Havza ölçeğinde sediment iletim süreçleri
    14 Yıllık toprak kayıpları tahmini K2: Erozyon Tahmin Teknolojisi (s. 121-155),
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Ali Uğur ÖZCAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Ali Uğur Özcan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Marsh, W. M. (2005). Landscape planning: Environmental applications. John Wiley and Sons, Inc. 2. Toy, T. J., Foster, G. R., & Renard, K. G. (2002). Soil erosion: processes, prediction, measurement, and control. John Wiley & Sons. 3. Renard K.G., Foster, G.A., Weesies, D.A., Mccool, D.K., Yoder, D.C. 1997. Predicting soil erosion by water: a guide to conservation planning with the revised universal soil loss equation (RUSLE) Agriculture handbook No. 703. USDA, Washington, DC
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Peyzaj planlamada veya bozulmuş alanların onarılmasında kullanılmak üzere konumsal ve zamansal olarak erozyon sebebiyle meydana gelen potansiyel ve gerçek toprak kayıplarının hesaplanmasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Su erozyonu ve sınıflandırılması; su erozyon tahmin modelleri, yağış, topografik, toprak erodibilite, bitkisel örtü yönetim, toprak koruma önlemleri faktörleri ve yıllık toprak kayıpları tahmini dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. -
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. 4
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. 3
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. 3
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. 4
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster