Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Toprak nemi ifade şekilleri, hesaplama yöntemleri, İnfiltrasyon
|
K1 B2
|
2
|
Bitki su tüketimi ve etkileyen faktörler
|
K1 B2
|
3
|
Evapotransprasyonun belirlenmesi
|
K1 B2
|
4
|
FAO Penman-Monteith eşitliği
|
K1 B2
|
5
|
Evapotransprasyonu belirleyen meteorolojik faktörler
|
K1 B3, K2 B3
|
6
|
Bitki katsayılarını belirleme yöntemleri
|
K1 B3
|
7
|
Toprak evapotransprasyonu
|
K1 B3
|
8
|
Bitki evapotransprasyonu
|
K1 B3
|
9
|
Sulama modülü I
|
K1 B3
|
10
|
Sulama modülü II
|
K1 B3
|
11
|
Çeşitli yönetim uygulamaları altında ETc I
|
K2 B10
|
12
|
Çeşitli yönetim uygulamaları altında ETc II
|
K2 B10
|
13
|
Büyümeyen bitki dönemlerinde ETc I
|
K2 B11
|
14
|
Büyümeyen bitki dönemlerinde ETc II
|
K2 B11
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Gülay KARAHAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Gülay Karahan
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ünlükara, A. ( 2014). Sulama mühendisliği.
K2. Allen, R.G., Pereira, L.S., Raes, D. ve Smith, M. (1998). Crop evapotranspiration: guidelines for computing crop water requirements. Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO). Rome,
K3. Jensen M.E., Burman R.D. ve Allen RG. (1990). Evapotranspiration and irrigation water requirements. ASCE-Manuals and Reports on Engineering Practice-No: 70
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Evapotranspirasyon ile ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Toprak nemi ifade şekilleri, hesaplama yöntemleri, infiltrasyon, bitki su tüketimi ve etkileyen faktörler, FAO Penman-Monteith eşitliği, evapotransprasyonu belirleyen meteorolojik faktörler, sulama modülü ile ilgili konuları içermektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır.
|
3
|
2
|
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
3
|
Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar.
|
4
|
4
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar.
|
-
|
5
|
Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar.
|
-
|
6
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4
|
8
|
Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir.
|
3
|