ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Su Tüketimi PEY514 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bitki su ilişkilerini açıklar.
    2-Su tüketimi kavramını ve etkileyen faktörleri açıklar.
    3-Bitkisel su tüketimini tahmin etme yaklaşımlarını yapar.
    4-Referans çalışmalar için araştırma yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013333
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014343
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toprak nemi ifade şekilleri, hesaplama yöntemleri, İnfiltrasyon K1 B2
    2 Bitki su tüketimi ve etkileyen faktörler K1 B2
    3 Evapotransprasyonun belirlenmesi K1 B2
    4 FAO Penman-Monteith eşitliği K1 B2
    5 Evapotransprasyonu belirleyen meteorolojik faktörler K1 B3, K2 B3
    6 Bitki katsayılarını belirleme yöntemleri K1 B3
    7 Toprak evapotransprasyonu K1 B3
    8 Bitki evapotransprasyonu K1 B3
    9 Sulama modülü I K1 B3
    10 Sulama modülü II K1 B3
    11 Çeşitli yönetim uygulamaları altında ETc I K2 B10
    12 Çeşitli yönetim uygulamaları altında ETc II K2 B10
    13 Büyümeyen bitki dönemlerinde ETc I K2 B11
    14 Büyümeyen bitki dönemlerinde ETc II K2 B11
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Gülay KARAHAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr. Gülay Karahan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ünlükara, A. ( 2014). Sulama mühendisliği. K2. Allen, R.G., Pereira, L.S., Raes, D. ve Smith, M. (1998). Crop evapotranspiration: guidelines for computing crop water requirements. Food and Agriculture Organization of the United Nations (FAO). Rome, K3. Jensen M.E., Burman R.D. ve Allen RG. (1990). Evapotranspiration and irrigation water requirements. ASCE-Manuals and Reports on Engineering Practice-No: 70
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Evapotranspirasyon ile ilgili temel yaklaşım ve yöntemleri kazandırmak.
    Dersin İçeriği Toprak nemi ifade şekilleri, hesaplama yöntemleri, infiltrasyon, bitki su tüketimi ve etkileyen faktörler, FAO Penman-Monteith eşitliği, evapotransprasyonu belirleyen meteorolojik faktörler, sulama modülü ile ilgili konuları içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 3
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. -
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. 4
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. -
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster