ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bitki Yetiştirme Ortamlarında Toprak Düzenleyiciler PEY515 GÜZ-BAHAR 3+1 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Toprak düzenleyicilerini ve bunların topraktaki faaliyetlerini açıklar
    2-Toprak düzenleyiciler hakkında edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri gereksinimlerini karşılayabilecek şekilde yapar.
    3-Toprak düzenleyiciler ve yetiştirme ortamları ile ilgili sorunları açıklar.
    4-Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2021530
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   178
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,93 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türkiye topraklarının fiziksel ve kimyasal özellikleri K1: Bölüm A1
    2 Toprak bitki ilişkileri K1: Bölüm A3, A4 K2: Bölüm 8
    3 Bitki yetiştirme ortamlarının özellikleri K2: Bölüm 14
    4 Bitki yetiştirme ortamlarının özellikleri K2: Bölüm 14
    5 Toprak düzenleyiciler ve toprak düzenleyici çeşitleri K2: Bölüm 14
    6 Organik ve inorganik toprak düzenleyiciler K2: Bölüm 14
    7 Toprak düzenleyicilerin çevre koşullarına göre kullanılmaları K2: Bölüm 14
    8 Toprak düzenleyicilerin çevre koşullarına göre kullanılmaları K2: Bölüm 14
    9 Toprak düzenleyicilerin çevre koşullarına göre kullanılmaları K2: Bölüm 14
    10 Bitki türüne göre yetiştirme ortamları ve toprak düzenleyicileri K2: Bölüm 14
    11 Bitki türüne göre yetiştirme ortamları ve toprak düzenleyicileri I K2: Bölüm 14
    12 Bitki türüne göre yetiştirme ortamları ve toprak düzenleyicileri II K2: Bölüm 14
    13 Toprak düzenleyicilerinin toprağa uygulanması I K2: Bölüm 14
    14 Toprak düzenleyicilerinin toprağa uygulanması II K2: Bölüm 14
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğretim Üyesi Gülay KARAHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Malcom E.Sumner. (2000). Handbook of soil science. CRC Press. ISBN: 0-8493-3136-6. K2. Toprak Amenajmanı. (2015). Gazi Kitabevi. ISBN: 978-605-344-278-3.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Toprak düzenleyicilerinin öğretilmesi, bitki yetiştirme ortamlarına göre kullanma yöntemleri ile analiz etme ve problemleri çözme bilgilerinin kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Peyzaj mimarlığında kullanılan bitki türleri için toprak özellikleri, bitki yetiştirme ortamlarının özellikleri, toprak düzenleyiciler ve toprak düzenleyici çeşitleri, bitki besin elementleri ihtiyacı ve iyileştirme yöntemleri ile ilgili konuları içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 3
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. -
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. 4
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. -
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 4
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster