Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Donatı elemanı, kent mobilyası, kent kimliği, kent estetiği ve kent imajı kavramları
|
K1 B1, K4 B7, K4 B10, YK1 B1, YK2 B1
|
2
|
Kentsel donatı elemanlarının sınıflandırılması
|
K1 B1, K3 B7, YK1 B1, YK2 B1
|
3
|
Kentsel donatı elemanlarının özellikleri
|
K1 B2, K2 B1, K3 B7, YK1 B1, YK2 B1
|
4
|
Kentsel donatı elemanlarının tasarım ilkeleri I
|
K1 B2, K2 B4, K3 B7, YK1 B1, YK2 B1
|
5
|
Kentsel donatı elemanlarının tasarım ilkeleri II
|
K1 B2, K2 B4, K3 B7
|
6
|
Kentsel donatı elemanlarının kent kimliği, kent estetiği ve kent imajı ile ilişkisi
|
K1 B2, K3 B7, YK1 B1, YK2 B1
|
7
|
Ergonomi ve Antropometri kavramları
|
K4 B7, K4 B10, K4 B17
|
8
|
Kentsel donatı elamanlarının ergonomik standartları
|
K1 B2, K3 B7, YK1 B1, YK2 B1
|
9
|
Konuyla ilgili yapılmış bilimsel çalışmaların incelenmesi I
|
K1 B1, K3 B7
|
10
|
Konuyla ilgili yapılmış bilimsel çalışmaların incelenmesi II
|
K1 B1, K3 B7
|
11
|
Örnek çalışma alanında bulunan kentsel donatı elemanlarının sınıflandırılması
|
K1 B1, K3 B7
|
12
|
Örnek çalışma alanında bulunan kentsel donatı elemanlarının antropometrik veriler kapsamında değerlendirilmesi ve ergonomik standartlara uygunluğunun irdelenmesi
|
K4 B7, K4 B10, K4 B17
|
13
|
Örnek çalışma alanında bulunan kentsel donatı elemanlarının peyzaj mimarlığı meslek disiplini kapsamında değerlendirilmesi I
|
K3 B5
|
14
|
Örnek çalışma alanında bulunan kentsel donatı elemanlarının peyzaj mimarlığı meslek disiplini kapsamında değerlendirilmesi II
|
K3 B5
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof.Dr. Nazan KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
|
Kaynaklar
|
K1. Başal, M., Memlük, Y., Yılmaz, O., 1993. Peyzaj Konstrüksiyonu. A.Ü.Z.F. Yayınları: 1322, Ders Kitabı: 381. 170s., Ankara. K2. Erdoğan, E., Erdinç, L., 2009. Peyzaj Yapıları. A.Ü.Z.F. Peyzaj Mimarlığı Bölümü Yayın No: 1571, Ders Kitabı: 523. 143s., Ankara. K3. Bayçın Korkut, A., Şişman, E.E., Özyavuz, M., 2010. Peyzaj Mimarlığı. Verda Yayıncılık ve Danışmanlık Hizmetleri, 419s., İstanbul. K4. Rebelo, F., Soares, M.M., 2017. Ergonomics in design: methods & techniques. CRC Press, Taylor & Francis Group. pp.508.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Kuter, N., Erdoğan, E., (2009). Çankırı Kenti Atatürk Bulvarı Üzerinde Bulunan Kentsel Donatı Elemanlarının Peyzaj Mimarlığı Açısından Değerlendirilmesi. Çankırı Araştırmaları Dergisi, Sayı: 4, s: 243-256. YK2. Kuter, N., Kaya, Z., (2019). Kentsel Donatı Elemanlarının Peyzaj Mimarlığı Açısından Değerlendirilmesi: Çankırı Örneği. Bartın Orman Fakültesi Dergisi (Journal of Bartin Faculty of Forestry), 21(1): 81-96.
|
Dersin Amacı
|
Yaşam ve çevre kalitesi ölçütü olarak kabul edilen, kullanıldığı mekânlara işlevsel ve estetik özellikleri ile değer katan kentsel donatı elemanlarının kullanım alanına ilişkin tasarım ölçütlerinin değerlendirilmesidir.
|
Dersin İçeriği
|
Donatı elemanı, kent mobilyası, kent kimliği, kent estetiği ve kent imajı kavramları ile kentsel donatı elemanlarının sınıflandırılması ve özellikleri içermektedir. Ayrıca, kentsel donatı elemanlarının tasarım ilkeleri ve ergonomik standartları peyzaj mimarlığı meslek disiplini kapsamında değerlendirilmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır.
|
-
|
2
|
Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
3
|
Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar.
|
-
|
4
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar.
|
4
|
5
|
Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar.
|
3
|
6
|
Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
7
|
Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
8
|
Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur.
|
-
|
9
|
Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir.
|
5
|