ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Peyzaj Planlamada Ekosistem Servisleri PEY523 GÜZ-BAHAR 2+2 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ekosistem, biyolojik çeşitlilik, fayda, fonksiyon, değer ve servis kavramlarını tanımlar.
    2-Ekosistem servisi tanımlarını tanımlar.
    3-Ekosistem servisi sınıflandırılmasını tanımlar.
    4-Ekosistem servisi ve peyzaj planlama çalışmalarını karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler2011515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   187
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,23 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, kapsamı ve yürütülme biçimi hakkında bilgilendirme K1 B1
    2 Ekosistem, ekosistem servisi, servis, değer, fayda, fonksiyon; biyoçeşitlilik kavramları ve Peyzaj Mimarlığı alanındaki yeri K1 B1, K2 B1
    3 Ekosistem servisleri konusunda yapılan çalışmalar ve Binyıl Ekosistem Değerlendirmesi sentez raporları K2 B2
    4 Ekosistem fonksiyonları, faydaları ve servislerinin tipolojisi K1 B2
    5 Ekosistem servis sınıfları K1 B1, K1 B6, K3 B5
    6 Ekosistem servislerinin ölçülmesine yönelik farklı araçlar K1 B1
    7 Ekosistem servislerinin kıymetlendirilmesine yönelik farklı araçlar K1 B1
    8 Ekosistem servislerinin görselleştirilmesine yönelik farklı araçlar K1 B1
    9 Ekosistem servislerinin haritalanması için yöntem ve araçlar K1 B7
    10 Ekosistem servislerine ilişkin oluşturulan senaryolar K2 B4 , K3 B5
    11 Belirli bir ekosistemde, ekosistem servislerinin ölçümü ve haritalama K2 B4
    12 Belirli bir ekosistemde, ekosistem servislerini haritalama ve senaryolar oluşturma K2 B4, K3 B5
    13 Belirli bir ekosistemde, ekosistem servislerini kıymetlendirme K1 B1
    14 Ödev sunumları Konu ile ilgili sunumlar yapılmalıdır.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Betül TÜLEK
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Betül Tülek

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Wratten, S., Sandhu, H., Cullen, R.ve Costanza, R. (2013). Ecosystem services in agricultural and urban landscapes, John Wiley and Sons, Ltd. , UK, ISBN: 978-1-4051-7008-6. K2. Mander, Ü., Wiggering, H.ve Helming, K. (2010). Multifunctional land use, Springer-Verlag Berlin, Germany, ISBN: 978-3-642-07184-3. K3. MEA. (2005). Ecosystems and human well-being - biodiversity synthesis, millennium ecosystem assessment, Island Press, Washington DC.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Ekosistem servislerinin tanımlanabilmesi, görselleştirilmesi ve tanımlanan ekosistem servislerinin peyzaj planlama çalışmalarında uygulayabilecek bireylerin yetiştirilmesidir.
    Dersin İçeriği Ekosistem, ekosistem servisleri, fayda ve değerleri tipolojisi, sınıflandırması, farklı araçlar kullanılarak ekosistem servislerinin ölçülmesi, kıymetlendirilmesi, görselleştirilmesi ve haritalanması anlatılmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 4
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. 5
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. -
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. 4
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster