ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Anma Mekânlarının Tasarımı PEY525 GÜZ-BAHAR 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Anı, anma, hafıza, toplumsal hafıza, anma kültürü, hafıza mekânları gibi kavramları açıklar.
    2-Anma mekânı tasarımı kriterlerini uygular.
    3-Örnek bir alan üzerinden anma mekânı tasarım fikri geliştirir.
    4-Geliştirdiği anma mekânı tasarım fikrini tüm peyzaj tasarım ölçeklerine uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011818
    Proje3012525
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Toplum ve hafıza üzerine temel kavramların açıklanması K1: okunmalıdır.
    2 Hafıza ve mekân üzerine temel kavramların açıklanması K2: okunmalıdır.
    3 Anma mekânı tasarım kriterleri Proje yerinin verilmesi, programın açıklanması K4: okunmalıdır. Konuyla ilgili dünyadan örnek projelerin incelenmesi
    4 Proje alanı teknik gezisi K5: okunmalıdır. Konuyla ilgili dünyadan örnek projelerin incelenmesi
    5 Proje alanına yönelik etüd çalışmalarının yapılması K5: okunmalıdır. Çalışma alanına ilişkin araştırmanın yapılması
    6 Ön (avan) proje çalışmalarının geliştirilmesi (1/1000 ve 1/500 plan, diyagram, kesit, skeç, üç boyutlu ifadeler ile) K5: okunmalıdır. Çalışma alanına ilişkin araştırmanın yapılması ve konseptin geliştirilmesi
    7 Ön (avan) proje çalışmalarının geliştirilmesi (1/1000 ve 1/500 plan, diyagram, kesit, skeç, üç boyutlu ifadeler ile) K5: okunmalıdır. Konseptin ve peyzaj projesinin geliştirilmesi
    8 Ön (avan) proje çalışmalarının tamamlanması (1/1000 ve 1/500 plan, diyagram, kesit, skeç, üç boyutlu ifadeler ile) Kesin proje çalışmalarının geliştirilmesi (1/500 ve 1/200 plan, kesit, skeç, üç boyutlu ifadeler ile) K5: okunmalıdır. Konseptin ve peyzaj projesinin geliştirilmesi
    9 Kesin proje çalışmalarının geliştirilmesi (1/500 ve 1/200 plan, kesit, skeç, üç boyutlu ifadeler ile) K5: okunmalıdır. Peyzaj projesinin geliştirilmesi
    10 Kesin proje çalışmalarının geliştirilmesi (1/500 ve 1/200 plan, kesit, skeç, üç boyutlu ifadeler ile) K5: okunmalıdır. Peyzaj projesinin geliştirilmesi
    11 Kesin proje çalışmalarının tamamlanması (1/500 ve 1/200 plan, kesit, skeç, üç boyutlu ifadeler ile) Yapısal ve bitkisel peyzaj uygulama projelerinin geliştirilmesi (1/200 ve 1/100 plan, bitki listesi, kesit, skeç, üç boyutlu ifadeler ile) K5: okunmalıdır. Peyzaj projesinin geliştirilmesi
    12 Yapısal ve bitkisel peyzaj uygulama projelerinin geliştirilmesi (1/200 ve 1/100 plan, bitki listesi, kesit, skeç, üç boyutlu ifadeler ile) K3: okunmalıdır. Peyzaj projesinin geliştirilmesi
    13 Yapısal ve bitkisel peyzaj uygulama projelerinin tamamlanması (1/200 ve 1/100 plan, bitki listesi, kesit, skeç, üç boyutlu ifadeler ile) K3: okunmalıdır. Peyzaj projesinin geliştirilmesi
    14 Projeye özgü tasarımların 1/100 - 1/1 arasında detay projelerinin çizilmesi K3: okunmalıdır. Peyzaj projesinin geliştirilmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr. Nazan KELEŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri
    Kaynaklar 1. Connerton, P. (2014). Toplumlar Nasıl Anımsar? (A. Şenel, Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. 2. Young, J. E. (1992). The counter-monument: Memory against itself in Germany today. Critical Inquiry, 18, 267-296. 3. Moughtin, C. (2003). Urban Design: Street and Square. Oxford: Architectural Press. 4. Erbaş Gürler, E. and Özer, B. (2013). The Effects of Public Memorials on Social Memory and Urban Identity. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 82, 858-863. doi:10.1016/j.sbspro.2013.06.361 5. Ulusal Peyzaj Mimarlığı Ödülleri 2009-2013. (2014). Başak Özer (Editör). TMMOB Peyzaj Mimarları Odası. Ankara: Gür Kopyalama Merkezi. ISBN: 978-605-01-0612-1.
    Yardımcı Kitap Erbaş Gürler, E., Özer, B. ve Yetişkin, E. (2016). Hafızanın Ara Yüzü Olarak Anma ve Anma Mekânları: Gelibolu Yarımadası Örneği. Mimarist, 2016/2(56), 73-78. ISSN 1302-8219 Erbaş Gürler, E. ve Özer, B. (2017). Bir Gündelik Hatırla(t)ma Deneyimi Olarak Anı Parkları. Kentli Dergisi 8(27), 75-79. Bursa. ISSN 2146?0566. Özer, B. (2005). İnsan Psikolojisi ve Peyzaj Tasarımı (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara. PMOGenç VI. Yaz Okulu (2012). TMMOB Peyzaj Mimarları Odası ve TC. Çanakkale Valiliği. Çanakkale, 27 Ağustos-9 Eylül. Yürütücüler: Küçükerbaş, E. V., Nalbantoğlu, O., Atanur, G. & Özer, B. Özer, B. and Baris, M. E. (2013). Landscape Design and Park Users` Preferences. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 82, 604-607. doi:10.1016/j.sbspro.2013.06.317 Erbaş Gürler, E., Seçkin, Y. Ç., Yetişkin, E. ve Özer, B. (2013-?). Zamanın Mekânsal Kurguları: Anma, Anıtlaştırma Biçimleri ve Anma Mekânları. İstanbul Teknik Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi, Proje No: 37509 Özer, B. and Karadağ, D. (2013). Design Discourse as a Tool of Legitimatization in Privatization of Urban Public Landscapes. ARCHHIST?13 Architecture History Art Conference, (pp. 78-86). İstanbul: Mimar Sinan Fine Arts University, April 24-27. ISBN 978-605-4514-03-8 PMOGenç VII. Yaz Okulu (2013). TMMOB Peyzaj Mimarları Odası ve TC. Balıkesir Valiliği. Balıkesir, 19 Ağustos-1 Eylül. Yürütücüler: Küçükerbaş, E. V., Erdoğan, R., Atanur, G. & Özer, B. Gelibolu Yarımadası Tarihi Milli Parkı Yeni Şehitlik Tasarımları Fikir Projesi Yarışması (2014). Yedek Jüri Üyesi. TC. Çanakkale Valiliği, 05 Mayıs 2014 tarihli 28991 sayılı Resmi Gazete?de ilan edilmiştir. Hafıza Mekânlarının Tasarımı: Anmayı Anıtla Sınırlandırmak. İTÜ Çevre ve Şehircilik Uygulama ve Araştırma Merkezi ?Türkiye?de Anma ve Anıtlaştırma Yolları? Paneli, İstanbul: İstanbul Teknik Üniversitesi Taşkışla Yerleşkesi, 18 Mart. Özer, B. and Erbaş Gürler, E. (2015). Representation of Landscapes in the Fiction of Commemoration in the Movies: The Battles of Canakkale in Turkey Cinema. CINECRI?15: II. International Film Studies and Cinematic Arts Conference, (pp. 91-106). İstanbul: Nazım Hikmet Cultural Center, June 10-11. ISBN 978-605-9207-02-7. "Yeni Erbaa" Çamlık Sosyal Habitatı Ulusal Mimari Proje Yarışması (2015). Yarışma No: 201417. Eşdeğer Mansiyon. Tasarım Ekibi: Hatice Büşra Al, Seçkin Maden, Onur Atay, Cihan Poçan. Danışmanlar: Başak Özer, Meliz Akyol, Ali Osman Kahveci, Erhan Kırcımanoğlu, Mustafa Yiğit. Erbaş Gürler, E., Yetişkin, E. and Özer, B. (2017). Narrative Landscape: The Transformation of Memory(Scape)-making in Gallipoli Peninsula. Space and Culture, 21(3), 274-290. doi:10.1177/1206331217735299 Gelibolu Tarihi Alanı Yeni Şehitlik Tasarımları Fikir Projesi Yarışması (2017). Yarışma No: 201713. 2. Mansiyon, Gelibolu Anma Bahçeleri. Tasarım Ekibi: Mehmet Kütükçüoğlu, Ertuğ Uçar, Evren Başbuğ, Nuran Altun. Danışmanlar: Ahenk Yılmaz, Ece Akay Şumnu, Güven İncirlioğlu, Korhan Şişman, Adnan Kaplan, Nazife Tuğçe Onuk, Başak Özer.
    Dersin Amacı Anı, anma, hafıza, toplumsal hafıza, anma kültürü, hafıza mekânları, anma mekânları vb. gibi kavramlara ilişkin görüşler kazandırmak ve bu görüşler üzerinden geliştirdikleri tasarım fikirlerinin örnek bir alan üzerinde çeşitli ölçeklerde uygulamasını sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Toplum, hafıza ve mekan üzerine temel kavramları ve bu kavramlar üzerinden geliştirilen anma mekânları tasarım kriterleriyle örnek bir alanın peyzaj tasarımının gerçekleştirilmesini içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. -
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. 4
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. 5
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. 4
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster