ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Permakültür PEY527 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Permakültürde küçük veya geniş ölçekli saha tasarımı yapabilmek için gerekli alt yapıyı planlar
    2-Kendi ihtiyaçlarını karşılayan, çevresini sömürmeyen, kirletmeyen, dolayısıyla uzun vadede sürdürülebilir, ekonomik ve ayrıca ekolojik olarak sağlıklı uygulanabilir sistemleri değerlendirir.
    3-Permakültürde kullanılan bitkilerin çeşitli işlevlerini düzenler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2013535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   189
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,3 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Permakültüre giriş, permakültürün etiği ve önemi. K1 B1, K2 B1, K3 B1, K4 B1
    2 Türkiye`de ve dünyada permakültür kavramı. K1 B2
    3 Permakültürün ilkeleri (bağlantılılar, bütünsellik, öğelerin desteklenmesi). K1 B3, K2 B2
    4 Permakültürün ilkeleri (etkin enerji planlanması ve enerji döngüsü, biyolojik kaynakların kullanılması). K1 B4, K2 B2
    5 Permakültürün ilkeleri (küçük ölçekli yoğun sistemler ve çeşitlilik). K1 B5, K2 B3
    6 Permakültür için saha seçiminin ve planlanmasının önemi (kaynakların tanımlanması, arazi şekilleri, toprak,su ve iklim). K1 B6, K3 B2, K4 B3
    7 Örüntü anlayışı (doğada ve permakültür alanlarında örüntü). K1 B7, K2 B4
    8 Çok işlevli permakültür bahçelerinin düzenlenmesi. K1 B8, K2 B5, K3 B2
    9 Çok işlevli permakültür bahçelerinin oluşturan öğeler (toprak ve özellikleri). K1 B9, K2 B6, K3 B3
    10 Çok işlevli permakültür bahçelerinin oluşturan öğeler (su hasadı, tasarrufu ve kullanımı). K1 B10, K3 B3
    11 Çok işlevli permakültür bahçelerinin oluşturan öğeler (kültür bitkileri). K1 B11, K2 B7
    12 Çok işlevli permakültür bahçelerinin oluşturan öğeler (yaygın yenilebilir otlar ve farklı kullanımları). K1 B12, K2 B8
    13 Organik atıkların değerlendirilmesi, kompost yapımı ve tekniği. K1 B13, K4 B 4
    14 Günümüzde chinampalar ve permakültür. Permakültürün geleceği. K1 B14
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğretim Üyesi Nuray ÇİÇEK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çiçek, N. (2018). Permakültür. Basılmamış ders notları. K2. Mollison, B. (1991). Permakültüre Giriş. 280 sayfa. K3. Hemenway, T. (2009). Permakültür Bahçeleri. 285 sayfa. K4. Pettigrew, S. ve Kellog, S. 2013. Sürdürülebilir Yaşam Rehberi. 189 sayfa.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Mümkün olan en küçük alanı kullanarak kent ve köyler için yaşamı destekleyen bir sistem oluşturmak için, arazini ve yapıların karakteristiğini bitki ve hayvanların doğal özellikleriyle bir araya getirmektir.
    Dersin İçeriği Sürdürülebilir bitkisel faaliyetler ve yerleşim alanları planlamayı içermektedir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. 3
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. 4
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. -
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. 3
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. -
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. 5
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster