ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği PEY501 GÜZ-BAHAR 3+0 Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını ve temel kavramlarını tanımlar.
    2-Bilimsel araştırmada ahlak ve etik değerlerini özetler.
    3-Bilimsel araştırma ve sonuçlarını analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler2012222
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013232
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014242
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin genel işleyişi konusunda bilgilendirme, kaynakların tanıtılması K1 B1, K2 B1
    2 Bilimsel araştırma ve etik konularının açıklanması K1 B2, K2 B2
    3 Bilimsel araştırma ve yayın etiği yönergesinin incelenmesi K3 B3
    4 Bilimsel araştırma aşamaları K1 B3, K2 B5
    5 Araştırma konusunun/problemin belirlenmesi ve kaynak taraması K1 B3, K2 B6
    6 Hipotez, araştırma soruları ve hedeflerin geliştirilmesi K1 B3, K3 B4
    7 Peyzaj Mimarlığında genel bilgi ve araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması-I K1 B4
    8 Peyzaj Mimarlığında genel bilgi ve araştırma yöntemlerinin sınıflandırılması-II K1 B4
    9 Araştırma sonuçlarının yazımı/raporlanması K4 B5
    10 Araştırma sonuçlarının sözlü ve yazılı sunumu-I K3 B4
    11 Araştırma sonuçlarının sözlü ve yazılı sunumu-II K4 B4
    12 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili örnek bir araştırmanın incelenmesi-I K1 B5
    13 Peyzaj Mimarlığı ile ilgili örnek bir araştırmanın incelenmesi-II K1 B5
    14 Ödev sunumları Sunumların hazırlanması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Gülay KARAHAN
    Dersi Verenler

    1-)Doçent Dr Gülay Karahan

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Birişçi, T. (1990). Bilimsel araştırmaların hazırlanması sözlü ve yazılı sunulması, Ege Peyzaj Mimarlığı Derneği Yayın No: 1990/2. K2. Day, R. A. (1997). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır?, Çeviri: Gülay Aşkar Altay, TÜBİTAK, 3 basım. K3. Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayınevi, Ankara. K4. Karasar, N. (2007). Araştırmalarda rapor hazırlama, Nobel Yayınevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Peyzaj Mimarlığı alanında yürütülecek araştırmalarda; bilimsel araştırma sürecine ilişkin temel bilgileri vermek, öğrencinin bilimsel etik kurallarına uygun olarak peyzaj mimarlığı meslek disiplinine yönelik bir konuda araştırma yapabilmesini ve araştırma raporunun yazımını gerçekleştirmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bilim, bilimsel araştırma ve etik kavramlarının açıklanması; peyzaj mimarlığında bilimsel araştırma sürecinin, araştırma yöntem ve analiz tekniklerinin yanı sıra araştırma sonuçlarına yönelik raporların, sözlü ve yazılı sunumların hazırlanmasının örnek bir çalışma eşliğinde öğretilmesidir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Peyzaj planlama, tasarımı, onarımı, yönetimi ve bitki materyali konularının biri ya da birkaçı üzerine uzmanlaşır. -
    2 Uzmanlık alanıyla ilgili kaynakları araştırır, çalışma alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analitik düşünme yeteneği ile çözüm önerileri geliştirir. 4
    3 Uzmanlaştığı alan ile ilgili bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yapar, teorik ve pratik çalışmalarda orijinal katkı sağlar. -
    4 Uzmanlaştığı alanla ilgili bilimsel yöntemleri kullanarak; toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile analiz, sentez ve yorumlama yapar. 4
    5 Uzmanlaştığı alanındaki bir araştırmayı yürütüp bilimsel formatta yazılı, sözlü ve görsel olarak hazırlayıp, ulusal ve uluslararası platformlarda sunar. 3
    6 Uzmanlaştığı alanla ilgili yazılım teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. -
    7 Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar, sorun çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    8 Uluslararası ortamlarda bilimsel ve mesleki gelişmeleri izleyip uzmanlar ile iletişim kurabilir ve işbirliğine açık olur. -
    9 Uzmanlık alanındaki konularda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip kendisini geliştirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster