Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Topolojik uzaylar
|
K1 - Bölüm 2.1
|
2
|
Alt uzaylar
|
K1 - Bölüm 2.2
|
3
|
Standart uzay ve metrik topolojisi
|
K1 - Bölüm 2.3
|
4
|
Taban, alt taban ve yerel taban
|
K1 - Bölüm 2.4
|
5
|
Bir kümenin limit noktaları, kapanış, iç, sınırı ve ayrık noktaları
|
K1 - Bölüm 3.1
|
6
|
Yoğun kümeler
|
K1 - Bölüm 3.2
|
7
|
Topolojik uzaylarda süreklilik
|
K1 - Bölüm 4.1
|
8
|
Açık ve kapalı fonksiyonlar
|
K1 - Bölüm 4.2
|
9
|
Homeomorfizmalar
|
K1 - Bölüm 4.3
|
10
|
T0 ve T1 uzayları
|
K1 - Bölüm 5.1
|
11
|
Hausdorff uzaylar
|
K1 - Bölüm 5.2
|
12
|
Regüler uzaylar ve Normal uzaylar
|
K1 - Bölüm 5.3
|
13
|
Birinci sayılabilir uzaylar
|
K1 - Bölüm 6.1
|
14
|
İkinci sayılabilir uzaylar
|
K1 - Bölüm 6.2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Gonca DURMAZ GÜNGÖR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 - Koçak, M. (2009). Genel Topolojiye Giriş ve Çözümlü Alıştırmalar. Furkan Ofset.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1 - Yıldız, C. (2005). Genel Topoloji. Gazi Kitabevi. YK2 - Yüksel, Ş. (2015). Genel Topoloji. Eğitim Kitapevi.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye topolojinin temel kavramlarını vermek, matematiğin farklı dallarında kullanılan topolojik kavramların nasıl genelleştirildiğini kavratmak.
|
Dersin İçeriği
|
Temel topolojik kavramlar, taban, alt taban, komşuluk, komşuluklar tabanı, süreklilik, (pseudo)-metrik uzaylar ve bu uzaylarda bazı özel sonuçlar, Ayırma aksiyomları ,T0, T1, T2, düzenli, regüler uzaylar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
|
4
|
2
|
Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır.
|
-
|
3
|
Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir.
|
3
|
4
|
Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
|
-
|
5
|
Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
-
|
6
|
Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
7
|
Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir.
|
-
|
8
|
Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
9
|
Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
10
|
Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|